| Konu: | Saadet Partisi Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 78 |
| Tarih: | 07.05.2024 |
İYİ PARTİ GRUBU ADINA AYKUT KAYA (Antalya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Millî Eğitim Bakanı bugün 20 bin öğretmen alınacağını, bu alımlarda yüzde 50 KPSS puanının, yüzde 50 de mülakat puanının kullanılacağını açıklamıştır.
Bu kadar atama bekleyen öğretmen varken sadece 20 bin öğretmen atanması yeterli değildir; beklemekte olan yaklaşık 1 milyon öğretmen bulunmaktadır. Eğitim fakültelerinde herhangi bir yapılanmaya gidilmediği sürece eğitim fakülteleri mezun vermeye devam edecektir; bekleyen, atanamayan öğretmen sayısı yine azalmayacaktır. Dahası, hâlen, Millî Eğitim Bakanlığında yaklaşık 85 bin sözleşmeli öğretmen bulunmaktadır. Bu öğretmenlerin de bir an önce kadroya geçirilmesi gerekmektedir çünkü biliyoruz ki ücretli ve sözleşmeli öğretmenler okullar kapandığında maaş alamamaktadırlar. Zaten aldıkları ücretler de yaklaşık bir asgari ücrete bedeldir dolayısıyla bu sorunun da bir an önce çözüme kavuşturulması beklenmektedir ama asıl önemli olan temeldeki sorunların giderilmesidir. Toplam üniversite sayısı 210'u buldu. Bu sayının bir an önce gözden geçirilmesi, eğitim fakültelerinde bir yapılanmaya gidilmesi gerekiyor. Bununla birlikte, mezun edilecek öğretmen sayısı da ihtiyaca göre belirlenmeli. Ayrıca "Seçimden önce mülakat olmayacak." dediniz, tekrar mülakata geri döndünüz. Eğer illa mülakat yapacaksanız da liyakate önem verin, yüksek puan almış öğretmenlerimizin hakkını yemeyin, kamuoyu vicdanını yaralamayın.
Diğer bir husus ise sürekli müfredat değişikliği yapılmasıdır. Yirmi iki yıllık iktidarda 9'uncu Millî Eğitim Bakanı görev başındadır. Bu süre içerisinde her gelen bakan müfredatı değiştirmiştir. Sistem değişikliği, müfredat değişikliği derken eğitim sistemi bir sorunlar yumağına dönmüştür. OECD verilerine göre kamunun eğitim hizmetlerinden memnuniyetinin en düşük olduğu ülke Türkiye'dir. 2017'de yüzde 52 olan memnuniyet oranı 2022'de yüzde 21'e gerilemiştir. İlköğretim boyunca çocuklara her hafta beş saat matematik dersi veriliyor ama LGS matematik testinde 5 sorudan daha fazla doğru yapabilen çocukların oranı ise sadece yüzde 30'dur. PISA performansımız ise ortadadır; son sınavda ortalama puanlarımızda iyileşme yaşanmış olsa da hâlâ okuma, matematik ve fen alanlarında OECD ortalamasının gerisindeyiz. Biz bu sorunları çözecek doğru adımlar atalım derdindeyiz ama Millî Eğitimin öncelikleri belli ki başka.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Tamamlayın Sayın Milletvekili.
AYKUT KAYA (Devamla) - Kıymetli vekiller, Millî Eğitim her aklına estiğinde bir şeyleri değiştirebileceğin bir kurum olmamalı.
Kıymetli milletvekilleri, öğretmenler farklı kategorilere ayrılmıştır. Geçtiğimiz senelerde başöğretmenlik uygulamasıyla öğretmenler sınava alınmış, başöğretmen yapılmış yani öğretmenler odası başöğretmen, uzman öğretmen, kadrolu öğretmen, ücretli öğretmen, sözleşmeli öğretmen gibi kategorilere ayrılarak öğretmenlik mesleğinin itibarına zarar verilmiştir. Hepimiz biliyoruz ki ve her seferinde vurgulamaktan da vazgeçmiyoruz ki bizim bir tane başöğretmenimiz vardır; o da, Mustafa Kemal Atatürk'tür. Öğretmenlerin itibarlarının iade edilmesi onlara verilecek birtakım uzmanlık adlarından çok daha önemlidir.
Genel Kurulumuzu saygıyla selamlıyorum. (İYİ Parti sıralarından alkışlar)