| Konu: | Saadet Partisi Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 62 |
| Tarih: | 20.02.2024 |
İYİ PARTİ GRUBU ADINA AYKUT KAYA (Antalya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Genel Kurulumuzu ve aziz milletimizi saygıyla selamlıyorum.
Eğitim sisteminde yaşanan tahribatın ülkemizin en öncelikli yapısal reform alanı olduğunu takdir edersiniz. Eğitimin hem nicel hem de nitel göstergelerinde iyileşme sağlamak üzere hızlıca aksiyonlar almamız gerekmektedir. Bunların arasında eğitim sisteminin öğretmen tarafının artık kabuk bağlamaya başlayan sorunları da var ne yazık ki. Bugün tartıştığımız atanamayan öğretmen ve mülakat meselesi de öğretmenlerin sorunları arasında öne çıkanlar arasında. İlk olarak, yüz binlerce öğretmen atama beklemekte ve planlama yapılmadığı için eğitim fakültelerinden her yıl 40 bin ila 50 bin öğretmen mezun olmakta, bu sayı giderek de artmaktadır. Seçimden seçime "Şu kadar bin öğretmen atayacağım." diyerek bu sorunu çözemeyiz. Öncelikle, parti olarak sıkça dile getirdiğimiz üzere, mülakatsız 100 bin öğretmen atamasının yapılması ve hemen akabinde de eğitim fakültelerinde eğitim sisteminin arz ve talep dinamiklerini dikkate alan bir planlama yapılması acil bir ihtiyaçtır.
Düşünsenize, Millî Eğitim Bakanlığının eğitim fakültelerinde yetiştirdiği öğretmenleri sınava ve mülakata tabi tutması aslında onlara güvenmediğinin bir göstergesi değil midir? Üstelik "mülakat" denilen sürecin kati surette objektif olmadığını, kişiye özel olduğunu da hepiniz biliyorsunuz. Eğer böyle bir durum yoksa sınavlardan 90 puan üstü alan öğretmenlerin mülakatlarda elenmesini nasıl açıklayacaksınız? Üstelik mülakatın kaldırılması konusunda Sayın Cumhurbaşkanının söz vermesine rağmen ve kamuoyuna bunu açıklamasına rağmen Millî Eğitim Bakanının mülakatın gerekli olduğu ve kaldırılmayacağı konusundaki açıklaması da düşündürücüdür. Kamuoyunda böyle bir beklenti oluşturuldu bu konuda. Hükûmetin kesin kararını vererek mülakatı kaldırması, kaldırmayı düşünmüyorlarsa da mülakatın adil ve kamera kayıtları alınmak suretiyle yapılması da gereklidir.
Üçüncü olarak, eğitim fakültelerinin müfredat revizyonu ihtiyacı da akut sorunlar arasındadır. Yaptığım görüşmelerde öğretmenlerin öğrenmeye açık olduğunu, sürekli eğitim almak istediklerini öğrendim. Eğitim fakültelerinin hâlâ eski müfredatlarla devam ediyor olması öğretmenlerimizin yeni nesil gençlerle buluşmasında büyük sıkıntı yaratmaktadır. Bakanlığın mülakat gibi gereksizliği alenen ortada olan uygulamaları savunmak yerine öğretmenlerin mesleki gelişimine önem vermesi gerekmektedir. Diğer taraftan, mezun olan ve atama bekleyen öğretmenlerimizin bekleme sıralarında eğitim kayıplarına uğradıkları ve onların da bilgi ve becerilerinin güncellenmesi gerektiği de unutulmamalıdır.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurun, tamamlayın.
AYKUT KAYA (Devamla) - Dördüncü olarak atama takviminin belirsizliği sorunu çözülmelidir. Takvimdeki gecikmeler öğretmenlerimizin planlanma yapmasını zorlaştırmaktadır. Atanma şansı ya da görev yeri değişimi hakkı yakalayan öğretmenler gidecekleri şehirde ev bulmakta zorlanmaktadırlar. Bu gibi daha birçok sorunu ortadan kaldırmak için belirli bir atama tarihi olmalı ve atamalar istikrarlı şekilde her yıl aynı zamanda yapılmalıdır. Böylece vatandaşın bu belirlenmiş ve değişmeyecek tarihe göre kendini planlama şansı olacaktır. Diğer taraftan, ataması olmayacak olanlar da bunu bilmiş olacak, boş vaatlerde umutlanmayacaklardır.
Genel Kurulumuzu saygıyla selamlıyorum. (İYİ Parti sıralarından alkışlar)