GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNU İLE BAZI YATIRIM VE HİZMETLERİN YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ ÇERÇEVESİNDE YAPTIRILMASI HAKKINDA KANUN VE KAMU İHALE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:82
Tarih:22.03.2012

AK PARTİ GRUBU ADINA  HASAN FEHMİ KİNAY (Kütahya) - Sayın Başkan, çok değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Az önce, daha önce de milletvekilliği yapmış, Meclisimizin tecrübeli olması gereken ve kürsüyü de temiz bir dille kullanmasını tabii ki beklediğimiz Sayın Sakık'ın talihsiz birtakım ifadelerine maalesef tanık olduk.

Ben tabii ki yapılan bu nevruz üzerindeki tartışmayı abartmak, büyütmek, Meclisin bu noktadaki hassasiyetini, Türkiye'nin bu noktadaki içinden geçtiğimiz hassasiyetini dikkate alarak çok da abartmak istiyorum. Son noktayı siz çok güzel koydunuz Sayın Başkanım.

Elbette ki bu milletin nevruzu da var, Hıdırellez'i de var. Bu noktada, el birliğiyle, milletçe bu bayramları barış içerisinde kutlamamız gerekir. Ben, her şeyden evvel, Sayın İçişleri Bakanımıza yönelik burada çok talihsiz bir ifadede bulundular Sayın Sakık?

SIRRI SAKIK (Muş) - İçişleri Bakanı bütün Türkiye'ye hakaret ediyor.

HASAN FEHMİ KİNAY (Devamla) - Bela olarak ifade ettiler.

SIRRI SAKIK (Muş) - Asıl senin dilin kirli!

HASAN FEHMİ KİNAY (Devamla) - Terörden başka, daha büyük bir bela yoktur Sayın Sakık. (AK PARTİ ve MHP sıralarından alkışlar) Önce bunu bir teslim edin.

SIRRI SAKIK (Muş) - Eğer bir ülkede bu kadar toplumsal dokularla oynayıp halklar arasında kavga... Beladır bu.

HASAN FEHMİ KİNAY (Devamla) - Şu anda Türkiye'de terörden daha büyük bir bela yoktur, terörden daha büyük bir vesayet de yoktur. İçişleri Bakanımız başta olmaz üzere, Sayın Başbakanımız başta olmak üzere, güvenlik güçlerimiz de bu belayı Türkiye'nin üzerinden savmak için mücadele ediyor. Bunu takdir ediniz, bu noktada siz BDP olarak üzerinize düşen görevi, siyasi görevi ifa ediniz. Bunu böylece ifade ediyorum.

Konuşmama, söz almama vesile olan konu aslında Değerli Kütahya Milletvekilimiz Alim Işık'ın Kütahya kara yollarıyla ilgili gündeme getirmiş olduğu birtakım eleştiriler, tenkitler, eksiklerle ilgilidir. Onunla ilgili olarak kendisine özellikle teşekkür ediyorum. Burada Kütahya'yla ilgili, Türkiye'yle ilgili tabii ki muhalefet partilerimizin mensuplarının ortaya koyduğu birtakım eleştiriler, tenkitler olacak. Biz de bunları dikkatle takip ediyoruz ve elbette ki bunlara da cevap vermek bizim görevimiz.

Şimdi, bir kere, her şeyden önce şunu ifade edelim: Buraya çıkan bütün konuşmacılar Sayın Ulaştırma Bakanımızın 2002'den bu yana, on yıllık iktidar döneminde -ki bir rekordur Ulaştırma Bakanı olarak o koltuğu muhafaza etmek- o dönemden bugüne kadar yapmış olduğu icraatları, Türkiye'yi hangi noktadan nereye getirdiğine ilişkin ortaya koyduğu icraatları övdü, bu hakkı teslim ettiler. Muhalefetiyle iktidarıyla zaten Türkiye'nin bildiği bir gerçeği burada da bir kez daha ifade etmiş olduk. Ben, kendilerine huzurlarınızda teşekkür ediyorum.

Gelelim Kütahya'ya, tabii ki Kütahya, Türkiye'de birçok ilde olduğu gibi, yıllarca özellikle kara yolları bakımından küme düşmüş, ihmal edilmiş bir ilimizdi. Bakın, bütün rakamlar, bütün ortaya koyacağımız rakamlar bunu ifade ediyor. Şimdi bölünmüş yol olarak  2002 yılında Kütahya için lüks olarak kabul edilen 24 kilometre bölünmüş yol devraldı bu Hükûmet. Bugün geldiğimiz nokta itibarıyla ilaveten 150 kilometre yol yapılmıştır değerli arkadaşlarım. Şimdi, ortalama, bakıyoruz, 1998'le 2002 yılları arasında kara yolları bakımından Kütahya'ya harcanan rakam 20 milyon TL, Hocam. Geçtiğimiz yıl itibarıyla sadece 77 milyon TL fiilen harcama yapıldı. Şimdi, siz birtakım rakamlar almışsınız ama herhâlde başlangıç ödeneklerini değerlendirdiniz. Başlangıç ödenekleri değil, fiilen yapılan harcamayı, Devlet Planlamaya gitmeye gerek yok, Ulaştırma Bakanlığımızdan, Karayollarından alma imkânımız var.

Şimdi, biz daha dün gece saat on ikiye kadar Ege Bölgesi'nin milletvekilleri olarak Sayın Bakanımızın ve yine Ege Bölgesi'nin güzide bakanlarından Veysel Eroğlu'nun başkanlığında bir toplantı düzenledik. İnşallah, bunu bütün Türkiye genelinde yapacağız. Sayın Bakanımıza böyle önemli bir konuda bizleri davet edip bilgilendirdiği için ben hassaten teşekkür ediyorum. Bütün bölge âdeta masaya yatırıldı. Karayolları bakımından, Devlet Demiryolları bakımından, yeni geliştirilen projeler bakımından her şeyi A'dan Z'ye tartıştık.

ALİM IŞIK (Kütahya) - Gerçekleşen?

HASAN FEHMİ KİNAY (Devamla) - Şimdi, ortaya çıkan manzara şu: Kütahya'ya Karayolları 404 milyon TL son on yıl içerisinde yatırım gerçekleştirmiş. Bakın arkadaşlar, bu yıl itibarıyla -Sayın Bakanımız da biraz evvel ifade ettiler- bu yıl ve bundan sonra yapılacak olan yatırımlarla birlikte 2 milyar TL sadece Kütahya'ya proje gerçekleştiriyoruz. Bölünmüş yolu sıfır noktasından almışız bu noktaya taşımışız. Şimdi, yol uzunluğu Kütahya'nın yaklaşık 460 kilometre civarındaydı, bugün itibarıyla 950 kilometre yol yapımı söz konusu olmuştur. Ben, tabii, burada uzun uzun vaktinizi almayacağım, sadece dün itibarıyla Sayın Bakanımıza arz ettiğimiz Kütahya'yla ilgili konuları özetle ifade edeceğim.

Birincisi: Kara yollarının 2012 yılı itibarıyla tüm bölünmüş yol inşaatlarına ve proje yatırımlarına hız verilmesi konusunda Sayın Bakanımıza talepte bulunduk. BSK çalışmaları? Kütahya'mızda geçtiğimiz yıl bu Bozüyük'le Kütahya arasındaki yolun yapımıyla ilgili ihaleler yapıldı ancak ne yazık ki dava konusu olmuştu.

MEHMET ŞANDIR (Mersin) - Sayın Milletvekilim, Kütahya her şeyin en güzeline layıktır; daha fazlasını, daha fazlasını?

HASAN FEHMİ KİNAY (Devamla) - Bu davaların neticelenmesi beklenmeksizin ihale yapıldı ve inşallah, Değerli Başkanım, bu yıl itibarıyla bunları da gerçekleştireceğiz. Artık, Kütahya ve Bozüyük'ü birbirine bağlayan yol zaten bölünmüş yoldu, onun yol standardı artıyor ve inşallah, BSK standardında yüzlerce kilometre yola kavuşacağız.

Bir diğer dile getirdiğimiz konu, Çavdarhisar-Emet-Hisarcık-Gediz-Altıntaş kara yollarının A1 kalitesinde yol standardının artırılması, ayrıca Aslanapa-Altıntaş-Pazarlar yolunu birbirine bağlayan 4 kilometrelik yolun bağlantısının yapılması, Abide-Güre-Uşak yolunun bölünmüş yol olarak hızla ihale edilmesi, Kütahya-Balıkesir yolunun bölünmüş yol olarak ihale edilmesi ve biraz evvel de ifade ettiğim gibi, bu Kütahya-Bozüyük arasındaki yol yapımının bir an evvel bitirilmesi, keza Aslanapa-Altıntaş arasındaki yolun birbirine bağlanması.

Sayın Bakanımız bugüne kadar Türkiye genelinde nasıl bir performans ortaya koymuşsa, bundan sonra da Kütahya için aynı şekilde bu performansı ortaya koyacaktır. Bu başarıda bütün milletimizin payı vardır ama elbette ki hakkı teslim etmek gerekir, başta Ulaştırma Bakanımız olmak üzere tüm Bakanlık teşkilatı büyük bir özveriyle, büyük bir performans göstererek bu icraatları gerçekleştirmiştir ki Kütahya'da almış olduğumuz oy, 2002'den bu yana -sağduyulu- Kütahya'da aldığımız oy yüzde 50'den yüzde 65'e yükselmiştir. Tüm Türkiye'de AK PARTİ İktidarının almış olduğu oyu yüzde 34'lerden yüzde 50'lere taşıyan önemli politika alanlarından, sektörlerinden birisi de ulaştırma sektörüdür, bunu Türkiye bilmektedir.

Hepinizi bu vesileyle saygıyla selamlıyorum.

Teşekkür ediyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Kinay.