GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:5
Birleşim:52
Tarih:03.02.2022

HASAN SUBAŞI (Antalya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.

Sözlerime başlamadan önce, Regaip Kandili'nin tüm İslam âlemine huzur, refah ve barış getirmesini diliyorum.

302 sıra sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi'nin 10'uncu maddesi hakkında konuşmak için partim adına söz aldım. Bu madde, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan 43'üncü ve 45'inci maddelerin yürürlükten kaldırılması hususunu düzenlemektedir.

İktidarınızın kanun teklifini takdim ve tanıtımınızdan ötürü öğretmen camiasında büyük bir beklenti olmuştu. Ne oldu? Yine her zamanki gibi dağ fare doğurdu. Bu yeni hazırlanan taslakla yürürlükten kaldırılan 43'üncü ve 45'inci maddelerdeki düzenlemelere ek ne getirmiş oluyorsunuz? Eksiği var, fazlası yok. 700 bin civarındaki atanamayan öğretmene imkân mı tanıdınız? 100 bin sözleşmeli öğretmene kadro mu sağladınız? Öğretmenlik mesleğinin saygınlığını mı artırdınız? Zorlu şartlarda görev yapan öğretmenlere ek gelir mi sağlandı? Konut sorunu olan yerlerde lojman mı verdiniz? Özlük hakları mı düzeldi? Engelli öğretmenler için ne var? Farklı olarak ne sağladınız? Hiçbir şey. Sadece göstermelik olarak yıllardır söz verip uygulamadığınız 3600 ek gösterge teklifte yer almış. Oysa onu yürürlükten kaldırdığınız maddeye de ekleyerek çözebilirdiniz. Gerçi çözüm yok, sadece 2023 yılı hedef gösterilmiş, seçimlere endekslenmiş bir görüntü. Sanki "Oy verirseniz çözülür." mü denmek isteniyor; belli değil. Liyakate değer vermediğinizi biliyoruz. Bu kanun teklifinde de eğitimi, öğretimi önemseyen önemli yatırım alanımız insan olmalıyken insanımızı yetiştiren öğretmenlerin yetişmesi için gerekli düzenlemelerin hiçbirini teklifte görmüyoruz, hiçbirini. Ayrıca "öğretmen" "uzman öğretmen" "başöğretmen" gibi kayırma kuşkusu yaratacak yöntemlerle mevcut öğretmenleri huzursuz ederek çalışma barışını olumsuz etkiliyorsunuz. Nasıl ve hangi yöntemle aday öğretmenler ve diğer basamaklar oluşturulacak? Liyakat olmayacağı kesin çünkü hiçbir uygulamanızda değer vermediniz. Her zamanki uygulama biçiminiz, liyakat yerine sınav sisteminizle biat edecek benzerlerinizi kadrolara yerleştireceksiniz. Kadrolar onların kazanılmış hakkı olacaktır. Sanki bu kanun teklifinin asıl amacı bu gibi görünüyor. Sizden sonraki hükûmetlere düzeltme ve iyileştirme alanı açmamak için yapılmış bir kadrolaşma harekâtı gibi. Oysa liyakate önem vermeden benzerlerinize güvenerek atama alışkanlığınız, hatırlarsınız, geçmişte nelere mal olmuştu. FETÖ'ye devleti tam da o nedenle teslim etmiştiniz. Ders aldığınız söylenemez çünkü benzer yöntemleri sürdürüyorsunuz. Bir öğretmen kaymakamın odasına girerek elini uzatıp "Hoş geldiniz." dediği için kaymakam tarafından odasından kovulmuştu. Geçenlerde öğrencilerin içinde Millî Eğitim Bakanının okul müdürünü nasıl azarladığı hepimizin hafızalarında, unutmadık. Ne yaparsanız yapın, eğitime, öğretime, öğretmene gerekli değeri vermiyorsunuz. Oysa en önemli yatırımımız, geleceğimiz olan gençlerimiz ve onları yetiştiren öğretmenlerimizdir. Öğretmenimizi en iyi şekilde yetiştirmek, mutlu ve huzurlu kılmak, gençliğimizi de o sayede iyi yetiştirmek en önemli amacımız olmalıdır.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Tamamlayın sözlerinizi.

HASAN SUBAŞI (Devamla) - Bugün, doktorlarımız, mühendislerimiz çaresizlikten ülkemizi terk etmek, başka ülkelerde istikbal aramak peşindedir. Eğer öğretmenler de yabancı ülkelerde iş bulabilecekleri alanda eğitilmiş olsalar inanın, büyük çoğunluğu ülkeyi terk ederdi.

Üzerinde düşünmemiz gereken çok şey var. Nereye gidiyoruz? Neden gittikçe kötüleşiyoruz? Neden gencecik öğrenciler, insanlarımız intihar ediyor? Neden çocuklara ve gençlere gençliğini yaşatmak, mutlu olmalarını sağlamak yerine iradelerini teslim almaya çalışıyorsunuz?

Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (İYİ Parti sıralarından alkışlar)