2016-04-20 - 15:00
Türkiye-İran Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanı ve AK PARTİ Tokat Milletvekili Yusuf Beyazıt, İran Parlamento heyetine yemek verdi.
Türkiye-İran Parlamentolar Arası Dostluk Grubu Başkanı ve AK PARTİ Tokat Milletvekili Yusuf Beyazıt, İran Parlamento heyetine yemek verdi.
Burada bir konuşma yapan Beyazıt, İran'lı heyeti TBMM'de ağırlamaktan dolayı duyduğu memnuniyeti ifade etti.
İran Cumhurbaşkanı hasan Ruhani ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın ikili görüşmelerinde kendisinin de bulunduğunu belirten Beyazıt, bu görüşmelerin çok yararlı olduğunu ifade etti.
İran ile Türkiye'nin gerek siyasi gerek ekonomik gerek kültürel gerekse turizm alanlarında işbirliği noktasında çok ciddi anlaşmaların imzalandığını sözlerini ekleyen Beyazıt, milli eğitim ve yükseköğrenim ile ilgili de anlaşmaların imzalandığını belirtti. Beyazıt şunları kaydetti:
"İki ülke arasındaki ilişkilerin takibi noktasında cumhurbaşkanları düzeyinde, bir bakanın görevlendirilmek suretiyle işlerin daha yakından takibi kararlaştırıldı.
İran aynı Türkiye gibi kadim bir medeniyetin, büyük bir kültürün merkezi olan bir ülke. Edebiyatıyla, kültürüyle, ahlakıyla, sanatıyla, tarihi eserleriyle, abide eserleriyle tüm bu turizm alanları noktasında son derece önemli bir ülke. Dolayısıyla bize düşen de iki ülke arasındaki bu ilişkileri, dostane ilişkileri kardeş olarak daha ileriye götürmektir.
Başbakan Davutoğlu'nun İran ziyaretinde de çok faydalı görüşmeler olduğunu hatırlatan Beyazıt, "Bölgemizin sorunlarını bölge aktörleri olarak, iki büyük devlet olan İran ve Türkiye'nin çözmesi noktasında neredeyse görüş birliğine varıldı. Onun için bizim bu dostluk ilişkilerini çok daha ilerilere götürmemiz lazım. Ben oraya gittiğim zaman kendimi, kendi evimde, ocağımda hissediyorum. Sizler de inşallah kendinizi öyle hissedersiniz" dedi.
Burada bir konuşma yapan Beyazıt, İran'lı heyeti TBMM'de ağırlamaktan dolayı duyduğu memnuniyeti ifade etti.
İran Cumhurbaşkanı hasan Ruhani ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın ikili görüşmelerinde kendisinin de bulunduğunu belirten Beyazıt, bu görüşmelerin çok yararlı olduğunu ifade etti.
İran ile Türkiye'nin gerek siyasi gerek ekonomik gerek kültürel gerekse turizm alanlarında işbirliği noktasında çok ciddi anlaşmaların imzalandığını sözlerini ekleyen Beyazıt, milli eğitim ve yükseköğrenim ile ilgili de anlaşmaların imzalandığını belirtti. Beyazıt şunları kaydetti:
"İki ülke arasındaki ilişkilerin takibi noktasında cumhurbaşkanları düzeyinde, bir bakanın görevlendirilmek suretiyle işlerin daha yakından takibi kararlaştırıldı.
İran aynı Türkiye gibi kadim bir medeniyetin, büyük bir kültürün merkezi olan bir ülke. Edebiyatıyla, kültürüyle, ahlakıyla, sanatıyla, tarihi eserleriyle, abide eserleriyle tüm bu turizm alanları noktasında son derece önemli bir ülke. Dolayısıyla bize düşen de iki ülke arasındaki bu ilişkileri, dostane ilişkileri kardeş olarak daha ileriye götürmektir.
Başbakan Davutoğlu'nun İran ziyaretinde de çok faydalı görüşmeler olduğunu hatırlatan Beyazıt, "Bölgemizin sorunlarını bölge aktörleri olarak, iki büyük devlet olan İran ve Türkiye'nin çözmesi noktasında neredeyse görüş birliğine varıldı. Onun için bizim bu dostluk ilişkilerini çok daha ilerilere götürmemiz lazım. Ben oraya gittiğim zaman kendimi, kendi evimde, ocağımda hissediyorum. Sizler de inşallah kendinizi öyle hissedersiniz" dedi.
