2007-06-17 - 13:55
TBMM Başkanı Bülent Arınç, "Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü" dolayısıyla yayımladığı mesajda, ''Yüce Meclisimiz, çevre sorunlarına büyük duyarlılık göstermektedir'' dedi.
TBMM Başkanı Bülent Arınç, ''Yüce Meclisimiz,
çevre sorunlarına büyük duyarlılık göstermektedir'' dedi.
Arınç, Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü dolayısıyla yaptığı yazılı
açıklamada, hayatın vazgeçilmezleri hava, su ve toprağın, insanoğlunun bu üç
temel hayat kaynağına yönelik negatif tutum ve davranışları nedeniyle ciddi
tehditlerle karşı karşıya olduğunu belirtti.
Küresel ısınma, doğal kaynakların bilinçsiz kullanımıyla ilgili sonuç alıcı
adımlar atılmadığı için toprakların çölleştiğine, kirliliğin arttığına ve suların
kuruduğuna işaret eden Arınç, şunları kaydetti:
''Aynı sorunlar tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yaşanmaktadır. Ülkemiz,
doğanın bilinçsiz kullanımı sonucu en çok toprak kaybeden ülkelerin başında
geldiğinden sorunun önünü almak hayati önem taşımaktadır.
Doğa, gelecek nesillere en iyi şekilde aktaracağımız bir miras olduğundan
Yüce Meclisimiz, bu ve benzeri çevre sorunlarına büyük duyarlılık göstermektedir.
Doğanın korunmasıyla ilgili kanunlar hızla çıkartılırken, çevre sorunlarıyla
ilgili komisyonlar kurulmaktadır.
Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü, bunun için büyük bir fırsattır.
Topraklarımızın çölleşmemesi hepimizin elindedir. Doğal kaynaklara sahip çıkmalı,
israftan kaçınmalı ve ağaçlandırmaya önem verilmelidir.
Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü dolayısıyla tüm vatandaşlarımızı doğaya ve
topraklarımıza sahip çıkmaya çağırıyor ve onlara, bozulan ekolojik dengenin
düzeltilmesinin elimizde olduğunu hatırlatıyorum.''
çevre sorunlarına büyük duyarlılık göstermektedir'' dedi.
Arınç, Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü dolayısıyla yaptığı yazılı
açıklamada, hayatın vazgeçilmezleri hava, su ve toprağın, insanoğlunun bu üç
temel hayat kaynağına yönelik negatif tutum ve davranışları nedeniyle ciddi
tehditlerle karşı karşıya olduğunu belirtti.
Küresel ısınma, doğal kaynakların bilinçsiz kullanımıyla ilgili sonuç alıcı
adımlar atılmadığı için toprakların çölleştiğine, kirliliğin arttığına ve suların
kuruduğuna işaret eden Arınç, şunları kaydetti:
''Aynı sorunlar tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yaşanmaktadır. Ülkemiz,
doğanın bilinçsiz kullanımı sonucu en çok toprak kaybeden ülkelerin başında
geldiğinden sorunun önünü almak hayati önem taşımaktadır.
Doğa, gelecek nesillere en iyi şekilde aktaracağımız bir miras olduğundan
Yüce Meclisimiz, bu ve benzeri çevre sorunlarına büyük duyarlılık göstermektedir.
Doğanın korunmasıyla ilgili kanunlar hızla çıkartılırken, çevre sorunlarıyla
ilgili komisyonlar kurulmaktadır.
Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü, bunun için büyük bir fırsattır.
Topraklarımızın çölleşmemesi hepimizin elindedir. Doğal kaynaklara sahip çıkmalı,
israftan kaçınmalı ve ağaçlandırmaya önem verilmelidir.
Dünya Çölleşmeyle Mücadele Günü dolayısıyla tüm vatandaşlarımızı doğaya ve
topraklarımıza sahip çıkmaya çağırıyor ve onlara, bozulan ekolojik dengenin
düzeltilmesinin elimizde olduğunu hatırlatıyorum.''
