2014-05-14 - 16:37
TÜBİTAK-TÜSSİDE ve TİKA işbirliği ile Liderlik Okulu Projesi kapsamında Kazakistan bürokratlarından oluşan heyet TBMM'de Genel Sekreter Dr. İrfan Neziroğlu'nu ziyaret etti.
TÜBİTAK-TÜSSİDE ve TİKA işbirliği ile Liderlik Okulu Projesi kapsamında Kazakistan bürokratlarından oluşan heyet TBMM'de Genel Sekreter Dr. İrfan Neziroğlu'nu ziyaret etti.
TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu görüşmede yaptığı konuşmada, dost ve kardeş ülke olan Kazakistan'ın bürokratlarını Meclis'te ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti ifade etti.
Konuk heyetin Türkiye ziyaretlerinin faydalı geçmesini dileyen Neziroğlu, TBMM'nin yasama ve denetim sürecine ilişkin uzman arkadaşların kendilerine sunumlar yapacaklarını söyledi.
22 yıldır Meclis'te çalıştığını ve tecrübe olarak geriye neler kaldığı ile ilgili sorulacak olursa en önemli sorunun iletişim sorunu olduğunu düşündüğünü kaydeden Neziroğlu, sözlerine şöyle devam etti:
"Bazen Meclis'teki bölümler arasında bazen de Bakanlıklar arasında iletişimde sıkıntısı çektiğimiz oluyor. Bu da devletin çalışmasını olumsuz etkiliyor. Onun için biz elimizden geldiği kadar başta Türk dünyası ülkelerin parlamentoları olmak üzere genel sekreterliklerle yakın ilişki içerisinde olmaya çalışıyoruz. Bu vesile ile Meclis'te bir bağlantı kurmuş oldunuz. Bunu devam ettirmekte fayda var. Bizim kapımız sizlere her zaman açıktır. Akıl akılda üstündür. Birbirimizden çok şeyler öğreneceğimizi düşünüyorum."
Meclis'te 'Bir Projem Var! Bir Önerim Var' projesini yaptıklarını anımsatan Neziroğlu, "Meclis personelinden görüş ve önerilerini topluyoruz. Mümkünse kurumlarınızda görüş alma mekanizmalarını açık tutmanızı tavsiye ederim. Bu bir eksiklik değil ortak akıldır. " diye konuştu.
Bir başka engelin bürokrasi olduğunu söyleyen Neziroğlu, "Bürokrasi bizde dahil olmak üzere doğu toplumlarına gittikçe kuralları kolaylaştırmak yerine zorlaştırmak. Çünkü bir iş sanki ne kadar zorlaştırılırsa o kadar kıymetli oluyor. Hemen olan bir iş kıymetsiz gibi algılanıyor. Bizler millete hizmet ediyoruz. O yüzden mümkün olduğunca vatandaşın işini kolaylaştırmak lazım." şeklinde konuştu.
Bürokraside etkin denetim eksikliğinin olduğuna değinen Neziroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bürokrasiyi rekabete açmak lazım. İyi olan ilerlesin. Denetimden de çekinmemek lazım. Hem kurum içerisindeki denetimleri etkin bir şekilde yapmak hem de bağımsız denetim kurumu varsa onun denetimlerine de yardımcı olmak lazım. Teknoloji hayatımızın bir parçası bu yüzden etkin bir şekilde kullanmak gerekiyor. Halkla ilişkileri de önemsemek lazım. Çoğu defa biz doğru işi yaptığımıza inanıyoruz ama vatandaştaki algısı farklı oluyor. Vatandaşın algısını önemsemek gerekir. Eğer algıda bir sorun varsa göz ardı etmemek lazım. Birbirimizle ne kadar ortak iş yaparsak o kadar birbirimizi yakından tanıyacağız. Aramızdaki bağlarda çok daha kalıcı hale gelecektir."
Liderlik Okulu Projesi kapsamında, yürütülen 3 yıllık program ile kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan orta kademedeki yöneticilerin Türkiye'ye getirilmekte. Gerek eğitim programları ile yönetsel yetkinliklerinin geliştirilerek ülkedeki başarılı kamu uygulamalarının paylaşılması ile ülke ve kurumları hakkında bilgi sahibi olması hedefliyor.
M. Fatih Kılıç
TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu görüşmede yaptığı konuşmada, dost ve kardeş ülke olan Kazakistan'ın bürokratlarını Meclis'te ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti ifade etti.
Konuk heyetin Türkiye ziyaretlerinin faydalı geçmesini dileyen Neziroğlu, TBMM'nin yasama ve denetim sürecine ilişkin uzman arkadaşların kendilerine sunumlar yapacaklarını söyledi.
22 yıldır Meclis'te çalıştığını ve tecrübe olarak geriye neler kaldığı ile ilgili sorulacak olursa en önemli sorunun iletişim sorunu olduğunu düşündüğünü kaydeden Neziroğlu, sözlerine şöyle devam etti:
"Bazen Meclis'teki bölümler arasında bazen de Bakanlıklar arasında iletişimde sıkıntısı çektiğimiz oluyor. Bu da devletin çalışmasını olumsuz etkiliyor. Onun için biz elimizden geldiği kadar başta Türk dünyası ülkelerin parlamentoları olmak üzere genel sekreterliklerle yakın ilişki içerisinde olmaya çalışıyoruz. Bu vesile ile Meclis'te bir bağlantı kurmuş oldunuz. Bunu devam ettirmekte fayda var. Bizim kapımız sizlere her zaman açıktır. Akıl akılda üstündür. Birbirimizden çok şeyler öğreneceğimizi düşünüyorum."
Meclis'te 'Bir Projem Var! Bir Önerim Var' projesini yaptıklarını anımsatan Neziroğlu, "Meclis personelinden görüş ve önerilerini topluyoruz. Mümkünse kurumlarınızda görüş alma mekanizmalarını açık tutmanızı tavsiye ederim. Bu bir eksiklik değil ortak akıldır. " diye konuştu.
Bir başka engelin bürokrasi olduğunu söyleyen Neziroğlu, "Bürokrasi bizde dahil olmak üzere doğu toplumlarına gittikçe kuralları kolaylaştırmak yerine zorlaştırmak. Çünkü bir iş sanki ne kadar zorlaştırılırsa o kadar kıymetli oluyor. Hemen olan bir iş kıymetsiz gibi algılanıyor. Bizler millete hizmet ediyoruz. O yüzden mümkün olduğunca vatandaşın işini kolaylaştırmak lazım." şeklinde konuştu.
Bürokraside etkin denetim eksikliğinin olduğuna değinen Neziroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bürokrasiyi rekabete açmak lazım. İyi olan ilerlesin. Denetimden de çekinmemek lazım. Hem kurum içerisindeki denetimleri etkin bir şekilde yapmak hem de bağımsız denetim kurumu varsa onun denetimlerine de yardımcı olmak lazım. Teknoloji hayatımızın bir parçası bu yüzden etkin bir şekilde kullanmak gerekiyor. Halkla ilişkileri de önemsemek lazım. Çoğu defa biz doğru işi yaptığımıza inanıyoruz ama vatandaştaki algısı farklı oluyor. Vatandaşın algısını önemsemek gerekir. Eğer algıda bir sorun varsa göz ardı etmemek lazım. Birbirimizle ne kadar ortak iş yaparsak o kadar birbirimizi yakından tanıyacağız. Aramızdaki bağlarda çok daha kalıcı hale gelecektir."
Liderlik Okulu Projesi kapsamında, yürütülen 3 yıllık program ile kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan orta kademedeki yöneticilerin Türkiye'ye getirilmekte. Gerek eğitim programları ile yönetsel yetkinliklerinin geliştirilerek ülkedeki başarılı kamu uygulamalarının paylaşılması ile ülke ve kurumları hakkında bilgi sahibi olması hedefliyor.
M. Fatih Kılıç
