2016-03-18 - 23:40
TBMM Genel Sekreteri Doç. Dr. İrfan Neziroğlu, Cezayir Büyükelçisi Lahssan Boufares, Fas Büyükelçisi Mohammed Lotfi Aouad ve Tunus Büyükelçisi Mohamed Salah Tekaya onuruna bir çalışma yemeği verdi.
TBMM Genel Sekreteri Doç. Dr. İrfan Neziroğlu, Cezayir Büyükelçisi Lahssan Boufares, Fas Büyükelçisi Mohammed Lotfi Aouad ve Tunus Büyükelçisi Mohamed Salah Tekaya onuruna bir çalışma yemeği verdi.
Neziroğlu, dört dost ülke ve kardeş halklar arasındaki mevcut ilişkilerin daha ileri seviyeye çıkarılmasına katkı sağlayacağına inandığını belirterek, "Devletlerimiz ve siyasilerimiz arasındaki mükemmel ilişkilerin parlamento bürokratlarımız arasında da geliştirilmesine büyük önem veriyoruz." dedi.
Türkiye açısından üç ülkenin kendileri için özel bir yeri olduğunu, parlamento yöneticileri ve çalışanları olarak karşılıklı tanışmayı, deneyimleri paylaşmayı ve var olan iş birliğini geliştirmeyi samimiyetle önemsediklerini ifade eden Neziroğlu, son yıllarda parlamentolar arasında birçok resmi ziyaret ve görüşme gerçekleştiğini belirtti. Neziroğlu şöyle konuştu:
"TBMM olarak, her yıl Haziran ayının ilk haftası parlamento çalışanları için eğitim programları düzenlemek istiyoruz. Bu eğitimlerde TBMM'nin görev ve yetkileri, yasama faaliyetleri, TBMM'nin dış ilişkileri, bilgi edinme ve denetim yolları, TBMM'nin bütçe sürecindeki yeri, tutanak faaliyetleri, araştırma, kütüphane ve arşiv hizmetleri, halkla ilişkiler faaliyetlerini içeren geniş kapsamlı bir eğitim vermeyi öngörüyoruz. Eğitim programı sonunda İstanbul'da sosyal program yaparak farklı parlamentolarda çalışanlar arasında bir bağ oluşturmayı da hedefliyoruz"
Neziroğlu, Türkiye ile bu üç ülke arasında tarihsel ve kültürel bağların ve birçok ortak yönlerin olduğunu, bu paralelde idari teşkilatlar arasındaki ilişkilerin karşılıklı yararlar çerçevesinde geliştirilerek gücün, kalitenin ve birikimin arttırabileceğini belirtti.
Büyükelçilerin görevde olduğu süre boyunca dostluklarının devam edeceğine inandıklarını, en kısa zamanda hem Meclis Başkanlarını hem de Genel Sekreterleri ve parlamento çalışanlarını Türkiye'ye davet ederek karşılıklı ziyaretlerde bulunma arzusunda olduklarını da sözlerine ekleyen Neziroğlu, en kısa zamanda 26. Yasama Dönemi Parlamentolar Arası Dostluk Grubu, ilgili ülke başkanları ile büyükelçileri biraraya getireceklerini de sözlerine ekledi.
Büyükelçiler de böyle bir çalışma yemeğinde bulunmaktan dolayı büyük bir mutluluk duyduklarını ifade ederek, Neziroğlu'na teşekkür ettiler. Ülkeler arası ilişkiler açısından bu görüşmelerin çok önemli olduğunu ve TBMM'de oluşturulan Türkiye-Cezayir, Türkiye-Fas, Türkiye-Tunus Parlamentolar Arası Dostluk Gruplarının da parlamentolar arasındaki ilişkilere katkı sağlayacağına inandıklarını, ülkeler arasındaki iş birliği ve dostluk ilişkilerinin çok önemli olduğunu sözlerine eklediler.
Yeni yasama döneminde kurulan dostluk gruplarının karşılıklı ziyaretlerinin de dört ülke için yararlı ve dostluğu pekiştireceğini belirterek, siyasiler arasındaki ziyaretlerin sık olduğunu, bürokratlar ve parlamento çalışanları arasında ki ziyaretlerin de sıklaştırılması gerektiğini belirttiler.
Yemekte TBMM Dış İlişkiler ve Protokol Başkanı Cemalettin Tüney de hazır bulundu.
Neziroğlu, dört dost ülke ve kardeş halklar arasındaki mevcut ilişkilerin daha ileri seviyeye çıkarılmasına katkı sağlayacağına inandığını belirterek, "Devletlerimiz ve siyasilerimiz arasındaki mükemmel ilişkilerin parlamento bürokratlarımız arasında da geliştirilmesine büyük önem veriyoruz." dedi.
Türkiye açısından üç ülkenin kendileri için özel bir yeri olduğunu, parlamento yöneticileri ve çalışanları olarak karşılıklı tanışmayı, deneyimleri paylaşmayı ve var olan iş birliğini geliştirmeyi samimiyetle önemsediklerini ifade eden Neziroğlu, son yıllarda parlamentolar arasında birçok resmi ziyaret ve görüşme gerçekleştiğini belirtti. Neziroğlu şöyle konuştu:
"TBMM olarak, her yıl Haziran ayının ilk haftası parlamento çalışanları için eğitim programları düzenlemek istiyoruz. Bu eğitimlerde TBMM'nin görev ve yetkileri, yasama faaliyetleri, TBMM'nin dış ilişkileri, bilgi edinme ve denetim yolları, TBMM'nin bütçe sürecindeki yeri, tutanak faaliyetleri, araştırma, kütüphane ve arşiv hizmetleri, halkla ilişkiler faaliyetlerini içeren geniş kapsamlı bir eğitim vermeyi öngörüyoruz. Eğitim programı sonunda İstanbul'da sosyal program yaparak farklı parlamentolarda çalışanlar arasında bir bağ oluşturmayı da hedefliyoruz"
Neziroğlu, Türkiye ile bu üç ülke arasında tarihsel ve kültürel bağların ve birçok ortak yönlerin olduğunu, bu paralelde idari teşkilatlar arasındaki ilişkilerin karşılıklı yararlar çerçevesinde geliştirilerek gücün, kalitenin ve birikimin arttırabileceğini belirtti.
Büyükelçilerin görevde olduğu süre boyunca dostluklarının devam edeceğine inandıklarını, en kısa zamanda hem Meclis Başkanlarını hem de Genel Sekreterleri ve parlamento çalışanlarını Türkiye'ye davet ederek karşılıklı ziyaretlerde bulunma arzusunda olduklarını da sözlerine ekleyen Neziroğlu, en kısa zamanda 26. Yasama Dönemi Parlamentolar Arası Dostluk Grubu, ilgili ülke başkanları ile büyükelçileri biraraya getireceklerini de sözlerine ekledi.
Büyükelçiler de böyle bir çalışma yemeğinde bulunmaktan dolayı büyük bir mutluluk duyduklarını ifade ederek, Neziroğlu'na teşekkür ettiler. Ülkeler arası ilişkiler açısından bu görüşmelerin çok önemli olduğunu ve TBMM'de oluşturulan Türkiye-Cezayir, Türkiye-Fas, Türkiye-Tunus Parlamentolar Arası Dostluk Gruplarının da parlamentolar arasındaki ilişkilere katkı sağlayacağına inandıklarını, ülkeler arasındaki iş birliği ve dostluk ilişkilerinin çok önemli olduğunu sözlerine eklediler.
Yeni yasama döneminde kurulan dostluk gruplarının karşılıklı ziyaretlerinin de dört ülke için yararlı ve dostluğu pekiştireceğini belirterek, siyasiler arasındaki ziyaretlerin sık olduğunu, bürokratlar ve parlamento çalışanları arasında ki ziyaretlerin de sıklaştırılması gerektiğini belirttiler.
Yemekte TBMM Dış İlişkiler ve Protokol Başkanı Cemalettin Tüney de hazır bulundu.
