2007-06-22 - 10:00
TBMM Başkanı Bülent Arınç, Amasya Genelgesi'nin yıldönümü dolayısıyla, Amasya Valisi Celalettin Lekesiz'e bir mesaj gönderdi.
TBMM Başkanı Bülent Arınç, Amasya Genelgesi'nin yıldönümü dolayısıyla, Amasya Valisi Celalettin Lekesiz'e bir mesaj gönderdi.
TBMM Başkanı Arınç'ın mesajı şöyle:
" Birinci Büyük Millet Meclisi'nin temelini oluşturan Amasya Genelgesi, milletimizin kendi kaderine ve özgürlüğüne sahip çıkmak için gösterdiği kararlılığın ilk adımlarından biridir. Cumhuriyetimizin temelleri, Kurtuluş Savaşını başarıya ulaştıran bu özgürlükçü ruh ile atılmıştır.
Vatanın ve milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararının kurtaracağının göstergesi olan Amasya Genelgesi, şanlı geçmişimizin önemli belgelerinden biridir.
Bizler tarihin bütün sayfalarında, şanlı hatıralar bırakanların torunlarıyız. Tarihimizin hiçbir sayfası başımızı önümüze eğdirmemektedir. Geçmişimizden her söz edildiğinde büyük bir onur ve gurur duymaktayız. Bizler bu geçmişe layık olmak zorundayız. Gelecek nesillerin de bizimle gurur duymalarının yolu; gönül birliği içinde yardımlaşmamızdan, çok çalışmamızdan ve güzel eserler üretmeye çaba göstermemizden geçecektir.
Bu duygu ve düşüncelerle, Amasya Genelgesi'nin yıldönümünü kutluyor, başta Mustafa Kemal Atatürk ve milletimizin bağımsızlık mücadelesi için tarihi kararlar alan Amasya Kongresi üyeleri ile millî mücadelede canlarını feda eden şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Bütün Amasyalılara ve değerli konuklarınıza selamlarımı iletiyorum."
TBMM Başkanı Arınç'ın mesajı şöyle:
" Birinci Büyük Millet Meclisi'nin temelini oluşturan Amasya Genelgesi, milletimizin kendi kaderine ve özgürlüğüne sahip çıkmak için gösterdiği kararlılığın ilk adımlarından biridir. Cumhuriyetimizin temelleri, Kurtuluş Savaşını başarıya ulaştıran bu özgürlükçü ruh ile atılmıştır.
Vatanın ve milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararının kurtaracağının göstergesi olan Amasya Genelgesi, şanlı geçmişimizin önemli belgelerinden biridir.
Bizler tarihin bütün sayfalarında, şanlı hatıralar bırakanların torunlarıyız. Tarihimizin hiçbir sayfası başımızı önümüze eğdirmemektedir. Geçmişimizden her söz edildiğinde büyük bir onur ve gurur duymaktayız. Bizler bu geçmişe layık olmak zorundayız. Gelecek nesillerin de bizimle gurur duymalarının yolu; gönül birliği içinde yardımlaşmamızdan, çok çalışmamızdan ve güzel eserler üretmeye çaba göstermemizden geçecektir.
Bu duygu ve düşüncelerle, Amasya Genelgesi'nin yıldönümünü kutluyor, başta Mustafa Kemal Atatürk ve milletimizin bağımsızlık mücadelesi için tarihi kararlar alan Amasya Kongresi üyeleri ile millî mücadelede canlarını feda eden şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Bütün Amasyalılara ve değerli konuklarınıza selamlarımı iletiyorum."
