2007-06-18 - 14:27
TBMM'NİN YENİ HİZMET BİNALARININ TEMELİ ATILDI...
TBMM Başkanı Arınç, Meclis kampüsü içinde yapılacak olan, ziyaretçi kabul salonu, kütüphane araştırma merkezi ve arşiv binası ile Genel Sekreterlik yeni hizmet binalarından oluşan kompleksin temelini attı.
TBMM Başkanı Bülent Arınç, herkesin hayatında
dönüm, kırılma noktalarının olabileceğini, ancak Meclisin her zaman milletin
hizmetinde olacağını belirterek, ''Siyaset yapmanın tek yeri, TBMM'de
milletvekili olmak değildir. Bugünün yarını da var'' dedi.
Arınç, Meclis kampüsü içinde yapılacak olan, ziyaretçi kabul salonu,
kütüphane araştırma merkezi ve arşiv binası ile Genel Sekreterlik yeni hizmet
binalarından oluşan kompleksin temelini attı.
Temel atma dolayısıyla düzenlenen törene, TBMM Başkanvekili Sadık Yakut,
milletvekilleri, Meclis bürokratları ve çalışanları katıldı.
Arınç, burada yaptığı konuşmada, istikrarlı bir dönem geçirdiklerini, 22.
dönemin görevini son güne kadar yapmasından mutluluk duyduklarını söyledi.
Bu parlamento kampüsünün, 3. parlamento binası olduğunu anımsatan Arınç,
''Birincisi Ulus'ta en azından her 23 Nisan'da ziyaret ettiğimiz, 23 Nisan
1920'de toplanan ilk meclisimizin açıldığı o basit binadır. İkincisi, Ankara
Palas'ın karşısındaki yine küçük, mütevazı parlamento binasıdır'' diye konuştu.
Arınç, bu parlamento binasında, 1961'den bu yana yasama faaliyetlerinin
sürdürüldüğünü hatırlattı.
Göreve geldiklerinde, 5 yıllık bir master plan hazırladıklarını anlatan
Arınç, Meclisin bütünlüğünü, görüntüsünü, kullanış amacını, yeşil bitki örtüsünü
bozmadan neler yapabileceklerini düşündüklerini söyledi.

-''NOHUT ODA-BAKLA SOFA''-

TBMM Başkanı Arınç, aradan geçen 45-50 yıl içinde bu binalardaki altyapının,
çok büyük tahribata uğradığını, süratle bunları yenileme çabasına girdiklerini
ifade etti.
Milletvekillerinin çalışma ofislerinin son derece yetersiz olduğuna işaret
eden Arınç, bu ofisleri, ''nohut oda bakla sofa'' şeklinde niteledi. Arınç,
ofislerin, Turgut Özal döneminde 1983'ten sonra, bu şekliyle yapıldığını
kaydetti.
Milletvekillerinin çalışma yapamadığı, gazete, kitap okuyamadığı, iki satır
yazı yazıp, kendisine konuşma hazırlayamadığı yönündeki şikayetleri bildiğini
belirten Arınç, ''Milletvekillerimize rahat bir çalışma ofisi nasıl
hazırlayabiliriz? Bunun için önce dışarda yer aradık. Ama mümkün olmadı.
Personelin çalışma şartları uygun değildi, onlar için ne yapabiliriz? Ziyaretçi
kabul salonlarımız yetersiz. Bütün bunları giderebilmek için neler
yapabileceğimizi görüştük'' diye konuştu.

-''FİZİKİ MEKAN OLARAK YETERSİZ''-

Çok zengin bir kütüphaneleri bulunduğunu ifade eden Arınç, ancak
kütüphanenin de fiziki mekan olarak yetersiz ve arşivin korunmadan mahrum
olduğunu söyledi.
Bülent Arınç, bu nedenle kütüphane, arşiv binası yapmaları, araştırma
merkezini de ciddi şekilde organize etmeleri gerektiğini düşündüklerini belirtti.
Fitnes centerlara, konferans, basın toplantısı salonlarına,
milletvekillerinin çalışmalarını en iyi şartlarda yapmaları için sosyal ve
kültürel amaçlı yeni mekanlara ihtiyaçları olduğunu düşündüklerini vurgulayan
Arınç, bu ihtiyaçların bir araya getirilerek, temelini atacakları bu kompleksin
ortaya çıktığını vurguladı.
Arınç, yeşile duyarlı yönetim olduklarını, tarih ve tabiat varlıklarının çok
iyi korunması gerektiğine inandıklarını söyledi.
Tarih ve yüksek tabiat varlıkları kurulundan, bu projenin çok iyi olduğunu
belirten bir mektup aldıklarını anlatan Arınç, bu mektupta, ''Bize bugüne kadar
Meclisten herhangi bir inşaat için yazı ve izin istenmemişti. Siz hem çevreye hem
tarih ve tabiat varlıklarına duyarlı oldunuz. Bize sorduğunuz için size teşekkür
ediyoruz'' denildiğini aktardı.

-40 METREKARELİK ÇALIŞMA OFİSİ-

TBMM Başkanı Arınç, her biri 40 metrekareden oluşacak milletvekili çalışma
ofislerinin yüzde 60'ının, temelini atacakları genel sekreterlik binası içinde
yer alacağını, çalışma ofisinin 24 metrekaresinin milletvekilinin çalışma alanı,
16 metrekaresinin ise danışman ve sekreterinin bulunacağı bölüm olacağını
bildirdi.
Parlamento çalışanlarına, TOKİ tarafından konut yaptıracaklarını ifade eden
Arınç, bunun için 7-8 ay önce çalışmaya başladıklarını söyledi.
Arınç, yaklaşık 300 dönüm arazi üzerinde, sosyal tesisleri, okul ve kültür
salonlarıyla, 2 bin 200 konutluk bir kompleks yapılacağını, bunun temellerinin de
1 ay sonra atılacağını bildirdi.
TBMM Başkanı Arınç, ziyaretçi kabul salonunun Kasım sonunda biteceğini ifade
ederek, ''Paramız var, müteahhit kendine güveniyor, biz de onlara güveniyoruz.
İnşallah verdikleri tarihte, yine burada, kim öle kim kala ama kalanlar mutlaka
gelsinler, bu güzel açılışı da birlikte yapalım'' diye konuştu.

-''HİZMETİMİZE DEVAM EDECEĞİZ''-

TBMM Başkanı Arınç, sözlerini şöyle tamamladı:
''Burada çok değerli arkadaşlarımız var. Kendileriyle, bir dönemi, bazen
sevinçle, bazen üzüntüyle, bazen sabahlara kadar çalışarak beraber geçirdik.
Hepsini çok seviyoruz.
Herkesin hayatında dönüm, kırılma noktaları olabilir. Ama Meclisimiz her
zaman açıktır, milletimizin hizmetindedir. Siyaset yapmanın tek yeri de TBMM'de
milletvekili olmak değildir. Bugünün yarını da var. İnanıyorum ki bu sevgili
arkadaşlarımızla çok uzun olmayan bir zaman sonra, tekrar buluşacağız,
kucaklaşacağız, dün bıraktığımız hizmetimize, eskisinden daha güçlü olarak,
beraberce devam edeceğiz, nerede olursak olalım.''
Arınç'ın konuşmasının ardından, TBMM Teknik Daire Başkanlığı Başmüşaviri
Şeref Şensöz kompleksin teknik özellikleri hakkında bilgi verdi.
Konuşmaların ardından baret takan TBMM Başkanı Arınç, butona basarak,
kompleksin ilk harcını attı.
Bu sırada kırmızı ve beyaz renkli balonlar havaya bırakıldı ve havayi fişek
gösterisi yapıldı.
Bülent Arınç, daha sonra, projenin mimarlarıyla, projenin tanıtıldığı
sergiyi gezdi.

-KOMPLEKSİN ÖZELLİĞİ-

Meclisin Dikmen tarafında yapılacak yeni hizmet kompleksi, 82 bin 271
metrekarelik alan üzerinde olacak.
Ziyaretçi kabul binası, 7 bin 808 metrekarelik alana yapılacak. Ziyaretçi
kabul salonunda, 1500 metrekare büyüklüğünde ziyaretçi bekleme salonu ve
kafeterya yer alacak.
16 bin 748 metrekarelik alana yapılacak kütüphane araştırma merkezi ve arşiv
binasında, 2 bin metrekare büyüklüğünde okuma salonu, süreli yayınlar ve dergi
okuma salonları ile grup çalışma salonları bulunacak. Burada ayrıca
milletvekilleri için kişisel çalışma odaları yer alacak.
Ayrıca bu binada sosyal etkinlikler için 700 kişilik konferans ve toplantı
salonu, 300 metrekarelik genel ve özel sergi salonları, dinlenme salonu ve 200
metrekarelik kafeterya bulunacak.

-GENEL SEKRETERLİK BİNASI-

Yeni hizmet kompleksi içinde yaptırılacak Genel Sekreterlik binası, 57 bin
715 metrekarelik alana kurulacak. 8 katlı olacak binanın ilk 3 katında
milletvekilleri için çalışma ofisi ve toplantı salonları yer alacak.
Binanın alt zemin katında doktorluk, komisyon ve eğitim salonları, yemek
salonu, banka, lostra, kuaför ve spor merkezi bulunacak.
Genel Sekreterlik binasının 1, 2 ve 3. alt katlarında ise 512 araçlık
otopark yaptırılacak.