2006-04-25 - 15:30
Türkiye Öğrenci Meclisi'nin, ''Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Yönergesi'' kapsamında çalışmalarını yürüttüğü belirtilen açıklamada, söz konusu yönergenin Milli Eğitim Temel Kanunu, BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Çocuk Haklarının Kullanılmasına İlişkin Avrupa
Sözleşmesi, TBMM İçtüzüğü ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında yapılan Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Protokolü'nün referans alınarak hazırlandığı kaydedildi.
Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, TBMM'deki Öğrenci Meclisi toplantısı ile ilgili, son günlerde basında yer alan çeşitli haberler üzerine bir basın açıklaması yaptı. Açıklamada, son günlerde basın-yayın organlarında yer alan 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi toplantısı ile ilgili çeşitli haber, yorum ve değerlendirmelerin yanlış anlaşılmalara neden olabileceği ve kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla bir açıklama yapılmasına gerek duyulduğu kaydedildi.
Açıklamada; ''İbrahim Seyhan'ın geçici divan başkanı olması, onun imam hatip lisesi öğrencisi olmasından değil, meclisin yaşı en büyük üyesi olması nedeniyledir'' denildi.
''Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi'' ile Cumhuriyet'in demokrasi ile güçlendirilmesi, öğrencilerde yerleşik bir demokrasi kültürünün oluşturulması, hoşgörü ve çoğulculuk bilincinin geliştirilmesi, kendi kültürünü özümsemiş, milli ve manevi değerlere
bağlı, aynı zamanda evrensel değerleri de benimseyen nesillerin yetiştirilmesi, öğrencilere seçme, seçilme ve oy kullanma kültürünün kazandırılması, katılımcı olma, iletişim kurabilme, demokratik liderliği benimseyebilme ve kamuoyu oluşturabilme becerilerinin kazandırılmasının amaçlandığı da açıklamada ayrıca belirtildi.
Türkiye Öğrenci Meclisi'nin, ''Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Yönergesi'' kapsamında çalışmalarını yürüttüğü belirtilen açıklamada, söz konusu yönergenin Milli Eğitim Temel Kanunu, BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Çocuk Haklarının Kullanılmasına İlişkin Avrupa
Sözleşmesi, TBMM İçtüzüğü ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında yapılan Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Protokolü'nün referans alınarak hazırlandığı kaydedildi.
Proje gereğince her okulda seçim yoluyla ''Okul Öğrenci Meclisi'', her ildeki okul öğrenci meclisi başkanları arasından yine seçim yoluyla ''İl öğrenci Meclisi'' oluşturulduğu anlatılan açıklamada, il öğrenci meclisi başkanlarından da ''Türkiye Öğrenci Meclisi''nin meydana geldiği ifade edildi. Projenin, okul türü ve düzeyi ayrımı olmaksızın 42 bin 442 okulda uygulandığı belirtilen açıklamada, ''Proje mevzuatına göre seçme ve seçilmenin tek şartı herhangi bir örgün eğitim kurumunda öğrenci olmaktır'' denildi.
EN YAŞLI ÜYE, GEÇİCİ DİVAN BAŞKANIDIR
Söz konusu projenin 3 yıldan beri uygulandığı kaydedilen açıklamada, proje gereği 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi'nin 81 ilden gelen il öğrenci meclis başkanlarının katılımıyla TBMM'de toplandığı ifade edildi. Bu yılki Türkiye Öğrenci Meclisi'nin ilk birleşiminde,
Erzurum Öğrenci Meclisi Başkanı İbrahim Seyhan'ın başkanlık yaptığı anımsatılan açıklamada, şöyle denildi: ''İbrahim Seyhan'ın geçici divan başkanı olması, onun imam hatip lisesi öğrencisi olmasından değil, Meclis'in yaşı en büyük üyesi olması nedeniyledir. Ayrıca, İbrahim Seyhan'ın basında imam hatip liselerine ilişkin yer alan sözleri, geçici divan başkanlığı yaptığı sırada meclis başkanlığı kürsüsünden, geçici divan başkanlığı
statüsüyle değil; ikinci birleşimin sonunda dilek ve temenniler bölümünde her il temsilcisine söz verildiği sırada kendisine sıra gelince meclis üyesi ve Erzurum Öğrenci Meclisi Başkanı olarak söylediği sözlerdir.''
Açıklamada, şimdiye kadar yapılan seçimlerde 1. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığını 2004'de Eskişehir Öğrenci Meclisi Başkanı ve Eskişehir Fen Lisesi öğrencisi Harun Baykal'ın, 2. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığını 2005 yılında Eskişehir Öğrenci Meclisi Başkanı ve Eskişehir Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencisi Ramazan
Bıyık'ın, 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığını da bu yıl Trabzon Öğrenci Meclisi Başkanı ve Sürmene Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Adem Yıldız'ın kazandığı kaydedildi. Açıklamada, ''Gerek illerdeki seçimlerde, gerekse TBMM çatısı altında yapılan seçimlerde öğrencilere hiçbir şekilde telkin ve yönlendirme asla olmamıştır'' denildi.
Açıklamada, 22 Nisan 2006'da TBMM Genel Kurul Salonu'nda yapılan 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi'nin 21 ilköğretim okulu, 17 genel lise, 12 Anadolu lisesi, 9 Anadolu öğretmen lisesi, 6 çok programlı lise, 5 yabancı dil ağırlıklı lise, 5 Anadolu imam hatip lisesi
öğrencisi ile diğer lise türlerinde okuyan 6 öğrencinin yer aldığı toplam 81 öğrenciden oluştuğu, bu öğrencilerden 34'ünün kız, 47'sinin de erkek olduğu bildirildi.
''Yaşı en büyük olan Erzurum Öğrenci Meclisi Başkanı İbrahim Seyhan'ın başkanlık kürsüsünden değil, herhangi bir üye sıfatıyla Meclis kürsüsünden söylediği sözlerin beğenilmesi veya eleştirilmesi tabiidir. Ancak buradan hareketle dünya çapında takdir toplayan bu projenin gölgelenmesi, bu konunun Sayın Meclis Başkanı Bülent Arınç'a yönelik bir karalama kampanyasına dönüştürülmesi, hele hele PKK gibi çocukların kullanıldığı yolunda bir iddianın ortaya atılması haksız, mesnetsiz ve iyi niyetle asla bağdaşmayan yaklaşımlardır. Esasen 81 üyenin hangisinin Meclis kürsüsünden ne konuşacağı önceden Sayın Meclis Başkanı ve Sayın Milli Eğitim Bakanı başta olmak üzere TBMM'nin
ve MEB'in hiçbir yetkilisi tarafından bilinmemektedir. Oradaki konuşmaların öğrencilerin eline yazılıp verilmiş metinler olması veya sansürden geçirilmesi bu projeden beklenen amacın ruhuna aykırı olur. Belli konular üzerinden muhalefet yapmayı alışkanlık haline
getirenlerin bu meselede de aynı yola başvurduklarını belirtir, meselenin aslının yukarıda ifade edildiği şekilde olduğunu kamuoyunun bilgisine saygı ile sunarız.''
NOT: Milli Eğitim Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamanın tam metni 'İlgili Dokümanlar' bölümündedir.
Açıklamada; ''İbrahim Seyhan'ın geçici divan başkanı olması, onun imam hatip lisesi öğrencisi olmasından değil, meclisin yaşı en büyük üyesi olması nedeniyledir'' denildi.
''Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi'' ile Cumhuriyet'in demokrasi ile güçlendirilmesi, öğrencilerde yerleşik bir demokrasi kültürünün oluşturulması, hoşgörü ve çoğulculuk bilincinin geliştirilmesi, kendi kültürünü özümsemiş, milli ve manevi değerlere
bağlı, aynı zamanda evrensel değerleri de benimseyen nesillerin yetiştirilmesi, öğrencilere seçme, seçilme ve oy kullanma kültürünün kazandırılması, katılımcı olma, iletişim kurabilme, demokratik liderliği benimseyebilme ve kamuoyu oluşturabilme becerilerinin kazandırılmasının amaçlandığı da açıklamada ayrıca belirtildi.
Türkiye Öğrenci Meclisi'nin, ''Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Yönergesi'' kapsamında çalışmalarını yürüttüğü belirtilen açıklamada, söz konusu yönergenin Milli Eğitim Temel Kanunu, BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Çocuk Haklarının Kullanılmasına İlişkin Avrupa
Sözleşmesi, TBMM İçtüzüğü ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında yapılan Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Protokolü'nün referans alınarak hazırlandığı kaydedildi.
Proje gereğince her okulda seçim yoluyla ''Okul Öğrenci Meclisi'', her ildeki okul öğrenci meclisi başkanları arasından yine seçim yoluyla ''İl öğrenci Meclisi'' oluşturulduğu anlatılan açıklamada, il öğrenci meclisi başkanlarından da ''Türkiye Öğrenci Meclisi''nin meydana geldiği ifade edildi. Projenin, okul türü ve düzeyi ayrımı olmaksızın 42 bin 442 okulda uygulandığı belirtilen açıklamada, ''Proje mevzuatına göre seçme ve seçilmenin tek şartı herhangi bir örgün eğitim kurumunda öğrenci olmaktır'' denildi.
EN YAŞLI ÜYE, GEÇİCİ DİVAN BAŞKANIDIR
Söz konusu projenin 3 yıldan beri uygulandığı kaydedilen açıklamada, proje gereği 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi'nin 81 ilden gelen il öğrenci meclis başkanlarının katılımıyla TBMM'de toplandığı ifade edildi. Bu yılki Türkiye Öğrenci Meclisi'nin ilk birleşiminde,
Erzurum Öğrenci Meclisi Başkanı İbrahim Seyhan'ın başkanlık yaptığı anımsatılan açıklamada, şöyle denildi: ''İbrahim Seyhan'ın geçici divan başkanı olması, onun imam hatip lisesi öğrencisi olmasından değil, Meclis'in yaşı en büyük üyesi olması nedeniyledir. Ayrıca, İbrahim Seyhan'ın basında imam hatip liselerine ilişkin yer alan sözleri, geçici divan başkanlığı yaptığı sırada meclis başkanlığı kürsüsünden, geçici divan başkanlığı
statüsüyle değil; ikinci birleşimin sonunda dilek ve temenniler bölümünde her il temsilcisine söz verildiği sırada kendisine sıra gelince meclis üyesi ve Erzurum Öğrenci Meclisi Başkanı olarak söylediği sözlerdir.''
Açıklamada, şimdiye kadar yapılan seçimlerde 1. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığını 2004'de Eskişehir Öğrenci Meclisi Başkanı ve Eskişehir Fen Lisesi öğrencisi Harun Baykal'ın, 2. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığını 2005 yılında Eskişehir Öğrenci Meclisi Başkanı ve Eskişehir Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencisi Ramazan
Bıyık'ın, 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığını da bu yıl Trabzon Öğrenci Meclisi Başkanı ve Sürmene Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Adem Yıldız'ın kazandığı kaydedildi. Açıklamada, ''Gerek illerdeki seçimlerde, gerekse TBMM çatısı altında yapılan seçimlerde öğrencilere hiçbir şekilde telkin ve yönlendirme asla olmamıştır'' denildi.
Açıklamada, 22 Nisan 2006'da TBMM Genel Kurul Salonu'nda yapılan 3. Dönem Türkiye Öğrenci Meclisi'nin 21 ilköğretim okulu, 17 genel lise, 12 Anadolu lisesi, 9 Anadolu öğretmen lisesi, 6 çok programlı lise, 5 yabancı dil ağırlıklı lise, 5 Anadolu imam hatip lisesi
öğrencisi ile diğer lise türlerinde okuyan 6 öğrencinin yer aldığı toplam 81 öğrenciden oluştuğu, bu öğrencilerden 34'ünün kız, 47'sinin de erkek olduğu bildirildi.
''Yaşı en büyük olan Erzurum Öğrenci Meclisi Başkanı İbrahim Seyhan'ın başkanlık kürsüsünden değil, herhangi bir üye sıfatıyla Meclis kürsüsünden söylediği sözlerin beğenilmesi veya eleştirilmesi tabiidir. Ancak buradan hareketle dünya çapında takdir toplayan bu projenin gölgelenmesi, bu konunun Sayın Meclis Başkanı Bülent Arınç'a yönelik bir karalama kampanyasına dönüştürülmesi, hele hele PKK gibi çocukların kullanıldığı yolunda bir iddianın ortaya atılması haksız, mesnetsiz ve iyi niyetle asla bağdaşmayan yaklaşımlardır. Esasen 81 üyenin hangisinin Meclis kürsüsünden ne konuşacağı önceden Sayın Meclis Başkanı ve Sayın Milli Eğitim Bakanı başta olmak üzere TBMM'nin
ve MEB'in hiçbir yetkilisi tarafından bilinmemektedir. Oradaki konuşmaların öğrencilerin eline yazılıp verilmiş metinler olması veya sansürden geçirilmesi bu projeden beklenen amacın ruhuna aykırı olur. Belli konular üzerinden muhalefet yapmayı alışkanlık haline
getirenlerin bu meselede de aynı yola başvurduklarını belirtir, meselenin aslının yukarıda ifade edildiği şekilde olduğunu kamuoyunun bilgisine saygı ile sunarız.''
NOT: Milli Eğitim Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamanın tam metni 'İlgili Dokümanlar' bölümündedir.
