2014-09-25 - 16:00
TBMM Türkiye-Fas Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı ve AK Parti Konya Milletvekili İlhan Yerlikaya, Fas Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı Soumia Benkhaldoun ve beraberindeki heyet ile görüştü.
TBMM Türkiye-Fas Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı ve AK Parti Konya Milletvekili İlhan Yerlikaya, Fas Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı Soumia Benkhaldoun ve beraberindeki heyet ile görüştü.
İlhan, görüşmede yaptığı konuşmada, Fas Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı Benkhaldoun'u Meclis'te görmekten duyduğu memnuniyeti ifade ederek, görüşmenin iki ülke arasında hayırlı işlere vesile olmasını diledi.
Kendisinin daha önce Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Kurucu Dekanlığını yaptığını anımsatan Yerlikaya, "Dolayısıyla Sayın Bakanımız Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı olduğu için alanı ile çok yakın ilgiliyim. İnşallah beraber hayırlı işler yapacağımıza inanıyorum" dedi.
İnsana yapılan yatırımının en büyük yatırım anlayışı içerisinde olduklarını dile getiren Yerlikaya, iktidarları döneminde Türkiye'de bütçenin büyük kısmını eğitim alanına ayırdıklarını belirtti. Yerlikaya, Türkiye'de Ar-ge çalışmalarına da büyük önem verdiklerini söyledi.
Türkiye ile Fas'ın ortak yanlarının bulunduğunu vurgulayan Yerlikaya, her iki ülkede de istikrar var olduğunu kaydetti.
Ortadoğu'da yaşanan çatışmalardan dolayı bölgede istikrarsızlığın mevcut olduğunu ifade eden Yerlikaya, sözlerine şöyle devam etti:
"Kral 6. Muhammed'in demokrasi konusundaki çalışmaları ve ülkeyi iyi bir şekilde yönetmesi neticesinde Fas istikrarlı bir şekilde yoluna devam ediyor. Türkiye'de Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Ahmet Davutoğlu yönetiminde aynı istikrarı sürdürmektedir. Dolayısıyla bu iki istikrarlı ülkenin İslam dünyasına karşı sorumluluğu büyüktür. İnşallah bu istikrarlılığı İslam dünyasına, Ortadoğu'ya ve Kuzey Afrika'ya yayılması için elimizden geleni yapacağız. Böyle bir tarihi sorumluluğuz var."
Dostluk Grubu olarak bir çalışmalarının olduğuna değinen Yerlikaya, "Konya Karatay Belediyesi, Konya Ticaret Odası ve Mehir Vakfı'nın yürüttüğü çalışmayla Fas'ta 100 çifti evlendirme kararı aldık. Şuandaki Cumhurbaşkanımızın Başbakanlığı döneminde Fas ziyaretinde Fas Başbakanı ile birlikte mutabık kalındı. Bunun için hazırlıklarımız tamam. Fas'tan talebimiz evlenme imkânı olamayan 100 çiftimizi bildirmeleridir." diye konuştu.
Benkhaldoun ise kendilerini TBMM'de ağırladıklarından dolayı Yerlikaya'ya teşekkür etti.
Fas ile Türkiye'de arasındaki ilişkilere önem verdiklerini söyleyen Benkhaldoun, iki ülke arasındaki işbirliğini pekiştirmek istediklerini söyledi.
M. Fatih Kılıç
İlhan, görüşmede yaptığı konuşmada, Fas Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı Benkhaldoun'u Meclis'te görmekten duyduğu memnuniyeti ifade ederek, görüşmenin iki ülke arasında hayırlı işlere vesile olmasını diledi.
Kendisinin daha önce Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Kurucu Dekanlığını yaptığını anımsatan Yerlikaya, "Dolayısıyla Sayın Bakanımız Yükseköğretim ve Bilimsel Araştırma Bakanı olduğu için alanı ile çok yakın ilgiliyim. İnşallah beraber hayırlı işler yapacağımıza inanıyorum" dedi.
İnsana yapılan yatırımının en büyük yatırım anlayışı içerisinde olduklarını dile getiren Yerlikaya, iktidarları döneminde Türkiye'de bütçenin büyük kısmını eğitim alanına ayırdıklarını belirtti. Yerlikaya, Türkiye'de Ar-ge çalışmalarına da büyük önem verdiklerini söyledi.
Türkiye ile Fas'ın ortak yanlarının bulunduğunu vurgulayan Yerlikaya, her iki ülkede de istikrar var olduğunu kaydetti.
Ortadoğu'da yaşanan çatışmalardan dolayı bölgede istikrarsızlığın mevcut olduğunu ifade eden Yerlikaya, sözlerine şöyle devam etti:
"Kral 6. Muhammed'in demokrasi konusundaki çalışmaları ve ülkeyi iyi bir şekilde yönetmesi neticesinde Fas istikrarlı bir şekilde yoluna devam ediyor. Türkiye'de Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakanımız Ahmet Davutoğlu yönetiminde aynı istikrarı sürdürmektedir. Dolayısıyla bu iki istikrarlı ülkenin İslam dünyasına karşı sorumluluğu büyüktür. İnşallah bu istikrarlılığı İslam dünyasına, Ortadoğu'ya ve Kuzey Afrika'ya yayılması için elimizden geleni yapacağız. Böyle bir tarihi sorumluluğuz var."
Dostluk Grubu olarak bir çalışmalarının olduğuna değinen Yerlikaya, "Konya Karatay Belediyesi, Konya Ticaret Odası ve Mehir Vakfı'nın yürüttüğü çalışmayla Fas'ta 100 çifti evlendirme kararı aldık. Şuandaki Cumhurbaşkanımızın Başbakanlığı döneminde Fas ziyaretinde Fas Başbakanı ile birlikte mutabık kalındı. Bunun için hazırlıklarımız tamam. Fas'tan talebimiz evlenme imkânı olamayan 100 çiftimizi bildirmeleridir." diye konuştu.
Benkhaldoun ise kendilerini TBMM'de ağırladıklarından dolayı Yerlikaya'ya teşekkür etti.
Fas ile Türkiye'de arasındaki ilişkilere önem verdiklerini söyleyen Benkhaldoun, iki ülke arasındaki işbirliğini pekiştirmek istediklerini söyledi.
M. Fatih Kılıç
