2014-10-23 - 17:15
Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı, Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız, Şili'nin Ankara Büyükelçisi Fernando Varela Palma'yı TBMM'de kabul etti.
Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı, Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız, Şili'nin Ankara Büyükelçisi Fernando Varela Palma'yı TBMM'de kabul etti.
Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı, Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız, Şili'nin Ankara Büyükelçisi Fernando Varela Palma'yı TBMM'de görmekten ve ağırlamaktan dolayı memnuniyetini ifade etti.
Türkiye ile Şili ilişkilerinin tarihi bir sürece dayandığını belirten Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı Yıldız, "Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan üç yıl sonra Latin Amerika ülkelerinde Türkiye'yi ilk tanıyan ülke Şili olmuştur." dedi
Dostluk Grubu Başkanı Yıldız, kabulde gerçekleştirdiği konuşmasında şunları kaydetti:
"Türkiye ile Şili'nin ilişkileri tarihi bir sürece dayanmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan üç yıl sonra Latin Amerika ülkelerinde Türkiye'yi ilk tanıyan ülke Şili olmuştur. Dünya meselelerinde Şili ile genelde paralel bir çizgi izliyoruz. Biz özellikle bazı Latin Amerika ülkelerinin dünyadaki bütün sorunlara; mazlum, mağdur ve mahrum insanların haklarına sahip çıktıklarını biliyoruz. Bizde aynı çizgide faaliyet gösteriyoruz. Özellikle son yıllarda ve bu yıl BM toplantılarında Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın dünya beşten büyüktür diye bir söylemi oldu. Biz, Şili ve bazı Latin Amerika ülkelerinin aynı düşünceye sahip olduğunu biliyoruz. Dünyada ki sorunlarla ilgili özellikle insan hakları ve düşünce ve inanç özgürlüğü ve mağdur insanlar ile ilgili sürekli işbirliği yapıyoruz ve inşallah bundan sonra da işbirliğimiz devam eder. Bunun yanında ticari ilişkilerimizde son yıllarda artmıştır ve bunu daha da arttırmak bizim hedefimiz. Belki iki ülke arasındaki mesafe çok uzun ama gönül ve düşünce birliğimiz olunca daha verimli sonuçlar alırız diye düşünüyorum. 2012 yılında Şili Cumhurbaşkanı ülkemizi ziyaret etti. Dostluk Grubu da geldi ve tanışma fırsatımız olmuştu. Bizde Şili'yi Dostluk Grubu olarak ziyaret etmek istiyoruz. İnşallah bizimde Dostluk Grubu olarak Şili'yi ziyaret etme şansımız olur ve ilişkilerimizi daha da pekiştiririz."
Şili'nin Ankara Büyükelçisi Fernando Varela Palma ise gerçekleştirdiği konuşmasında Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı, Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız'a kendisini kabul ettiği için teşekkür etti ve bir büyükelçi olarak Dostluk Grubu Başkanı Yıldız'ın Şili ile ilgili güzel sözlerini duymaktan dolayı memnuniyetini ifade etti.
Dostluk Grubu Başkanı Yıldız ve heyetinin Şili'yi ziyaret etme isteğinden de ayrıca memnuniyet duyduğunu belirten Fernando Varela Palma, bu konuyla ilgili çalışmaları yapacağını söyledi.
1926 yılında Latin Amerika ülkeleri içerisinde Türkiye'yi tanıyan ilk ülke olmaktan gurur duyduklarını ifade eden Palma, "Aynı zamanda Latin Amerika ülkeleri içerisinde Türkiye'de ilk büyükelçiliği olan ülke olmaktan da gurur duyuyoruz." dedi
Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı, Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız, Şili'nin Ankara Büyükelçisi Fernando Varela Palma'yı TBMM'de görmekten ve ağırlamaktan dolayı memnuniyetini ifade etti.
Türkiye ile Şili ilişkilerinin tarihi bir sürece dayandığını belirten Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı Yıldız, "Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan üç yıl sonra Latin Amerika ülkelerinde Türkiye'yi ilk tanıyan ülke Şili olmuştur." dedi
Dostluk Grubu Başkanı Yıldız, kabulde gerçekleştirdiği konuşmasında şunları kaydetti:
"Türkiye ile Şili'nin ilişkileri tarihi bir sürece dayanmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan üç yıl sonra Latin Amerika ülkelerinde Türkiye'yi ilk tanıyan ülke Şili olmuştur. Dünya meselelerinde Şili ile genelde paralel bir çizgi izliyoruz. Biz özellikle bazı Latin Amerika ülkelerinin dünyadaki bütün sorunlara; mazlum, mağdur ve mahrum insanların haklarına sahip çıktıklarını biliyoruz. Bizde aynı çizgide faaliyet gösteriyoruz. Özellikle son yıllarda ve bu yıl BM toplantılarında Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın dünya beşten büyüktür diye bir söylemi oldu. Biz, Şili ve bazı Latin Amerika ülkelerinin aynı düşünceye sahip olduğunu biliyoruz. Dünyada ki sorunlarla ilgili özellikle insan hakları ve düşünce ve inanç özgürlüğü ve mağdur insanlar ile ilgili sürekli işbirliği yapıyoruz ve inşallah bundan sonra da işbirliğimiz devam eder. Bunun yanında ticari ilişkilerimizde son yıllarda artmıştır ve bunu daha da arttırmak bizim hedefimiz. Belki iki ülke arasındaki mesafe çok uzun ama gönül ve düşünce birliğimiz olunca daha verimli sonuçlar alırız diye düşünüyorum. 2012 yılında Şili Cumhurbaşkanı ülkemizi ziyaret etti. Dostluk Grubu da geldi ve tanışma fırsatımız olmuştu. Bizde Şili'yi Dostluk Grubu olarak ziyaret etmek istiyoruz. İnşallah bizimde Dostluk Grubu olarak Şili'yi ziyaret etme şansımız olur ve ilişkilerimizi daha da pekiştiririz."
Şili'nin Ankara Büyükelçisi Fernando Varela Palma ise gerçekleştirdiği konuşmasında Türkiye- Şili Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı, Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız'a kendisini kabul ettiği için teşekkür etti ve bir büyükelçi olarak Dostluk Grubu Başkanı Yıldız'ın Şili ile ilgili güzel sözlerini duymaktan dolayı memnuniyetini ifade etti.
Dostluk Grubu Başkanı Yıldız ve heyetinin Şili'yi ziyaret etme isteğinden de ayrıca memnuniyet duyduğunu belirten Fernando Varela Palma, bu konuyla ilgili çalışmaları yapacağını söyledi.
1926 yılında Latin Amerika ülkeleri içerisinde Türkiye'yi tanıyan ilk ülke olmaktan gurur duyduklarını ifade eden Palma, "Aynı zamanda Latin Amerika ülkeleri içerisinde Türkiye'de ilk büyükelçiliği olan ülke olmaktan da gurur duyuyoruz." dedi
