2004-05-05 - 00:00
Büyükşehir belediyesi kurulabilmesi için yerleşim biriminin bir milyon nüfusa sahip olma şartının getirildiği tasarıda, Büyükşehir çapında planlama ve mali bakımdan yapılması gereken görev ve hizmetlerin, Büyükşehir belediyeleri tarafından gerçekleştirilmesi öngörülüyor.
İçişleri Komisyonu Adalet ve Kalkınma Partisi Tekirdağ Milletvekili Ziyaeddin Akbulut'un Başkanlığı'nda toplanarak Büyükşehir Belediye Kanunu Tasarısını tali komisyon olarak ele aldı.
Büyükşehir, ilçe ve ilk kademe belediyelerin kurulması, organları, görev ve yetkileri, gelirleri, örgütlenmeleri ve belediyeler arasındaki ilişkilerin düzenlenmesine yönelik düzenlemeler içeren tasarı hakkında söz alan Cumhuriyet Halk Partili milletvekilleri, tasarıya, genel olarak katıldıklarını bildirdiler.
Tasarının siyasi bir tercihle hazırlandığını ancak çok fazla yerelleşmenin bazı tehlikeleri de beraberinde getirebileceğini ileri süren milletvekilleri, öncelikle belediyelerin mali durumlarının düzeltilmesi için tedbir alınması gerektiğini vurguladılar.
Komisyonun Adalet ve Kalkınma Partisine mensup milletvekilleri de tasarıdaki, Büyükşehir belediyelerinin ancak nüfusu 1 milyonu geçen yerlerde "kanunla kurulabileceği" şeklindeki düzenlemeye itiraz ettiler. Böyle bir düzenlemenin siyasi olarak kullanılabileceğini belirten milletvekilleri, "Nüfusu 1 milyonu geçen her ilin Büyükşehir olmasını" önerdiler. Öneri komisyon üyeleri tarafından kabul edildi.
Büyükşehir belediyesi kurulabilmesi için yerleşim biriminin bir milyon nüfusa sahip olma şartının getirildiği tasarıyla, Büyükşehir çapında planlama ve mali bakımdan Büyükşehir belediyesi tarafından yapılması gereken görev ve hizmetlerin Büyükşehir belediyeleri tarafından gerçekleştirilmesi öngörülüyor.
Tasarıya göre; Büyükşehir belediyesi; hizmetlerin yürütülmesi konusunda Büyükşehir çapında planlama ve koordinasyon yetkisine sahip olacaklar. Buna göre; Büyükşehir Belediyeleri coğrafi ve kent bilgi sistemi kurabilecek, sağlık-eğitim ve kültür hizmetleri için binalar yapabilecek, özel hal ve mezbaha açılmasına izin verebilecekler.
Nazım imar planlarının yürürlüğe girmesinden itibaren iki yıl içinde uygulama imar planı ve paraselasyon planlarını yapmayan ilçe ve ilk kademe belediyelerinin yerine bu planları yapacak olan büyükşehir belediyeleri, kendilerine verilen görev ve hizmetlerle ilgili her türlü imar uygulamasını yaparak ruhsatlandırılabilecekler.
Büyükşehir belediyelerine özellikle imar konusunda geniş yetkiler veren tasarı ile Belediye Meclisi üyelerinin seçimleri konusunda da yeni değişiklikler öngörülüyor....
Büyükşehir, ilçe ve ilk kademe belediyelerin kurulması, organları, görev ve yetkileri, gelirleri, örgütlenmeleri ve belediyeler arasındaki ilişkilerin düzenlenmesine yönelik düzenlemeler içeren tasarı hakkında söz alan Cumhuriyet Halk Partili milletvekilleri, tasarıya, genel olarak katıldıklarını bildirdiler.
Tasarının siyasi bir tercihle hazırlandığını ancak çok fazla yerelleşmenin bazı tehlikeleri de beraberinde getirebileceğini ileri süren milletvekilleri, öncelikle belediyelerin mali durumlarının düzeltilmesi için tedbir alınması gerektiğini vurguladılar.
Komisyonun Adalet ve Kalkınma Partisine mensup milletvekilleri de tasarıdaki, Büyükşehir belediyelerinin ancak nüfusu 1 milyonu geçen yerlerde "kanunla kurulabileceği" şeklindeki düzenlemeye itiraz ettiler. Böyle bir düzenlemenin siyasi olarak kullanılabileceğini belirten milletvekilleri, "Nüfusu 1 milyonu geçen her ilin Büyükşehir olmasını" önerdiler. Öneri komisyon üyeleri tarafından kabul edildi.
Büyükşehir belediyesi kurulabilmesi için yerleşim biriminin bir milyon nüfusa sahip olma şartının getirildiği tasarıyla, Büyükşehir çapında planlama ve mali bakımdan Büyükşehir belediyesi tarafından yapılması gereken görev ve hizmetlerin Büyükşehir belediyeleri tarafından gerçekleştirilmesi öngörülüyor.
Tasarıya göre; Büyükşehir belediyesi; hizmetlerin yürütülmesi konusunda Büyükşehir çapında planlama ve koordinasyon yetkisine sahip olacaklar. Buna göre; Büyükşehir Belediyeleri coğrafi ve kent bilgi sistemi kurabilecek, sağlık-eğitim ve kültür hizmetleri için binalar yapabilecek, özel hal ve mezbaha açılmasına izin verebilecekler.
Nazım imar planlarının yürürlüğe girmesinden itibaren iki yıl içinde uygulama imar planı ve paraselasyon planlarını yapmayan ilçe ve ilk kademe belediyelerinin yerine bu planları yapacak olan büyükşehir belediyeleri, kendilerine verilen görev ve hizmetlerle ilgili her türlü imar uygulamasını yaparak ruhsatlandırılabilecekler.
Büyükşehir belediyelerine özellikle imar konusunda geniş yetkiler veren tasarı ile Belediye Meclisi üyelerinin seçimleri konusunda da yeni değişiklikler öngörülüyor....
