2014-04-18 - 17:31
TBMM'de "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konulu sempozyum düzenlendi.
TBMM'de "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konulu sempozyum düzenlendi.
TBMM'de düzenlenen ve Oturum Başkanlığını Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi İdare Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ender Ethem Atay'ın yaptığı "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konulu sempozyumun açılış konuşmasını TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu gerçekleştirdi.
Disiplin Hukuku'nun son derece hassas bir alan olduğunu belirten, memur ve idareciler tarafından farklı algılandığına dikkat çeken TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu, sempozyumda gerçekleştirdiği konuşmasında şunları kaydetti:
"Yüksek yargımızın değerli temsilcileri, kıymetli hocalarım, kamu kurum ve kuruluşlarımızdan katılan değerli misafirler ve kıymetli katılımcılar bugün TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanlığımız tarafından düzenlenen "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konulu sempozyumu gerçekleştiriyoruz. Bu sempozyuma katılımınızdan ve ilginizden dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Biz TBMM olarak zaman zaman bu tür programları gerçekleştiriyoruz. Daha önce yine benzer bir programda yine Hukuk Hizmetleri Başkanlığımızın düzenlediği İdari Hukukuna ilişkin bir sempozyum düzenlemiştik ve o sempozyumda da İdari Hukukun sorunlarını, idari yargının hukuk üzerindeki etkileri ve idari yargıda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri konularında bir sempozyum gerçekleştirmiştik."
"Biz TBMM olarak çalışanlarımızla birlikte TBMM'de bir takım ruhu yerleştirmeye çalışıyoruz. Her çalışanın bu takımın bir parçası olduğu hissini vermeye gayret ediyoruz. Herkesin yaptığı işin kıymetli ve önemli olduğunu anlatmaya çalışıyoruz ama zaman zaman bazen çalışanlarımızla ilgili olarak Disiplin Hukuku Uygulamalarına başvurabiliyoruz" diyen Genel Sekreter Neziroğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:
" Bugün biz bu konu üzerinde geniş bir katılımla hem üniversitelerden hocalarımız, akademisyen arkadaşlarımız hem de Danıştay'dan değerli hukukçularımızın ve yürütmenin içinden İçişleri Bakanlığımızdan bir değerli katılımcıda yürütme açısından değerli görüşlerini bu sempozyumda bizimle değerlendirsinler. Dolayısıyla bu konuyu "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konusunu bu sempozyumda bütün yönleri ile tartışalım ve tecrübelerimizi paylaşalım. Ben katılımcı arkadaşlarımızın bu sempozyuma yapacakları katkılarla süreci zenginleştireceklerine inanıyorum. Bu tür programları biz TBMM olarak bundan sonra da devam ettireceğiz. Biz başka başkanlıklarımızda bazı sosyal konularda ve benzer konularda bir araya getirdik ve sonrasında da diğer kamu kurum ve kuruluşları ile iletişim, bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını devam ettirmelerini istedik. Kamu kuruluşları arası iletişim bizim için çok önemli bazen aynı kurum içinde dahi iletişim kurmakta zorluk çekebiliyoruz. Aynı kurum içindeki farklı birimler arasında bile iletişim sorunu çekebiliyoruz ki bunu mutlak suretle aşmamız lazım. Diğer kamu kurumlarında da benzer işleri yapan kişiler ile de bir araya gelmemiz lazım. Biz bu konularda kamu kurum ve kuruluşları ile iletişimi sağlamak ve tecrübelerimizi paylaşmak amacıyla iki yıl içerisinde yaklaşık 20'ye yakın toplantı yaptık. Kamu kurumlarımızın tecrübelerini ve bilgilerini birbirleri ile paylaşmasına şiddetle ihtiyacımız var. Bugün de disiplin konusunu ele alıyoruz. Bu konu hassas ve sıkıntılı bir konu. Bunun yargı boyutu, idari boyutu, teorik boyutu ve yürütme ile ilgili idari boyutu var. Bu konuları farklı bakış acıları ile tartışacağız ve burada değerlendireceğiz. Belki bu sempozyumdan çıkan sonuçları ve çalışmaları küçük bir referans ve kitap haline getirip dağıtmayı da düşünüyoruz. Ben son olarak şu mesajı vermek istiyorum. Biz TBMM olarak tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızla ve üniversitelerimizle her türlü işbirliğine hazırız. TBMM olarak biz bütün üniversitelerimizin rektörlerine yazılar gönderdik ve akademik çalışmalarda da ortak hareket etmek isteğimizi belirttik".
Araştırmacıların çalışmalarından TBMM olarak faydalanmak istediklerini ve TBMM'nin de kendilerine katkı sağlamaya hazır olduğunu belirten Neziroğlu, "Yazdıkları tezler hem onların işine yarasın, hem de bizim işimize yarasın istiyoruz. Bizde bu şekilde onların yaptığı bu çalışmalardan faydalanarak kurumu daha da iyiye götürmek arzusundayız. Biz özellikle Hukuk Fakültesi ve İdari Bilimlerde okuyan öğrenci arkadaşlar başta olmak üzere ve bütün üniversite öğrencisi arkadaşlarımızın mezun olmadan TBMM'yi bir kez görmelerini arzu ediyoruz. Zaman zaman bununla ilgili üniversiteler ile ortak programlar düzenliyoruz. Aynı bakış açısını kamu kurum ve kuruluşlarımız içinde geçerlidir ve bununla da ilgili çeşitli ortak programlar düzenledik. Sonuç itibarı ile biz TBMM olarak tüm kamu kurum ve kuruluşlarımız ve üniversitelerimizle her türlü işbirliğine hazırız. Bu kurumlarımıza TBMM olarak her türlü desteği vermeye hazırız" dedi.
TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu, TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanı Yıldız Bezginli ve sempozyumda emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ederek, sempozyumun faydalı geçmesi dileğinde bulundu.
TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanı Yıldız Bezginli ise sempozyumda gerçekleştirdiği konuşmasında; TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanlığı olarak düzenledikleri sempozyumun Devlet Memuru Kanunu'nun 125. Maddesi esas alınarak düzenlenen disiplin, suç ve cezaları konularında olacağını ifade etti.
İnsanların toplum içinde yaşadıklarını ve disiplinin olmadığı her toplumda kanuna aykırı davranışların görüldüğüne dikkat çeken Hukuk Hizmetleri Başkanı Bezginli, insanların bu yüzden yeterince kamu hizmetinden faydalanamadığını söyledi.
Hukuk Hizmetleri Başkanı Yıldız Bezginli, "Burada Sayın Başkanımıza ve her konuda olduğu gibi ilk günden bugüne kadar bize olan desteklerini hiç esirgemeyen Sayın Genel Sekreterimize çok teşekkür ediyoruz. Genel Sekreterimizin desteği hep yanımızda olmuştur. Nitekim bugün gerçekleştirdiğimiz sempozyumu Sayın Genel Sekreterimizin özel ricası ile gerçekleştiriyoruz." dedi
Oturum Başkanlığını Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi İdare Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ender Ethem Atay'ın yaptığı sempozyumda, Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi İdare Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Avcı "Disiplin Hukukuna İlişkin Genel İlkeler", İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Sadık Altınkaynak "Disiplin Hukuku Uygulaması ve Soruşturma Usulü" ve Danıştay Tetkik Hâkimi Vahit Kınalıtaş, "Disiplin Hukukunun Uygulanmasında İdari Yargı Kararları" konuları ile ilgili birer konuşma yaptı.
H. Alper DURMAZ
TBMM'de düzenlenen ve Oturum Başkanlığını Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi İdare Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ender Ethem Atay'ın yaptığı "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konulu sempozyumun açılış konuşmasını TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu gerçekleştirdi.
Disiplin Hukuku'nun son derece hassas bir alan olduğunu belirten, memur ve idareciler tarafından farklı algılandığına dikkat çeken TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu, sempozyumda gerçekleştirdiği konuşmasında şunları kaydetti:
"Yüksek yargımızın değerli temsilcileri, kıymetli hocalarım, kamu kurum ve kuruluşlarımızdan katılan değerli misafirler ve kıymetli katılımcılar bugün TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanlığımız tarafından düzenlenen "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konulu sempozyumu gerçekleştiriyoruz. Bu sempozyuma katılımınızdan ve ilginizden dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Biz TBMM olarak zaman zaman bu tür programları gerçekleştiriyoruz. Daha önce yine benzer bir programda yine Hukuk Hizmetleri Başkanlığımızın düzenlediği İdari Hukukuna ilişkin bir sempozyum düzenlemiştik ve o sempozyumda da İdari Hukukun sorunlarını, idari yargının hukuk üzerindeki etkileri ve idari yargıda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri konularında bir sempozyum gerçekleştirmiştik."
"Biz TBMM olarak çalışanlarımızla birlikte TBMM'de bir takım ruhu yerleştirmeye çalışıyoruz. Her çalışanın bu takımın bir parçası olduğu hissini vermeye gayret ediyoruz. Herkesin yaptığı işin kıymetli ve önemli olduğunu anlatmaya çalışıyoruz ama zaman zaman bazen çalışanlarımızla ilgili olarak Disiplin Hukuku Uygulamalarına başvurabiliyoruz" diyen Genel Sekreter Neziroğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:
" Bugün biz bu konu üzerinde geniş bir katılımla hem üniversitelerden hocalarımız, akademisyen arkadaşlarımız hem de Danıştay'dan değerli hukukçularımızın ve yürütmenin içinden İçişleri Bakanlığımızdan bir değerli katılımcıda yürütme açısından değerli görüşlerini bu sempozyumda bizimle değerlendirsinler. Dolayısıyla bu konuyu "Disiplin Hukuku Uygulamaları ve Sorunları" konusunu bu sempozyumda bütün yönleri ile tartışalım ve tecrübelerimizi paylaşalım. Ben katılımcı arkadaşlarımızın bu sempozyuma yapacakları katkılarla süreci zenginleştireceklerine inanıyorum. Bu tür programları biz TBMM olarak bundan sonra da devam ettireceğiz. Biz başka başkanlıklarımızda bazı sosyal konularda ve benzer konularda bir araya getirdik ve sonrasında da diğer kamu kurum ve kuruluşları ile iletişim, bilgi ve tecrübelerini paylaşmalarını devam ettirmelerini istedik. Kamu kuruluşları arası iletişim bizim için çok önemli bazen aynı kurum içinde dahi iletişim kurmakta zorluk çekebiliyoruz. Aynı kurum içindeki farklı birimler arasında bile iletişim sorunu çekebiliyoruz ki bunu mutlak suretle aşmamız lazım. Diğer kamu kurumlarında da benzer işleri yapan kişiler ile de bir araya gelmemiz lazım. Biz bu konularda kamu kurum ve kuruluşları ile iletişimi sağlamak ve tecrübelerimizi paylaşmak amacıyla iki yıl içerisinde yaklaşık 20'ye yakın toplantı yaptık. Kamu kurumlarımızın tecrübelerini ve bilgilerini birbirleri ile paylaşmasına şiddetle ihtiyacımız var. Bugün de disiplin konusunu ele alıyoruz. Bu konu hassas ve sıkıntılı bir konu. Bunun yargı boyutu, idari boyutu, teorik boyutu ve yürütme ile ilgili idari boyutu var. Bu konuları farklı bakış acıları ile tartışacağız ve burada değerlendireceğiz. Belki bu sempozyumdan çıkan sonuçları ve çalışmaları küçük bir referans ve kitap haline getirip dağıtmayı da düşünüyoruz. Ben son olarak şu mesajı vermek istiyorum. Biz TBMM olarak tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızla ve üniversitelerimizle her türlü işbirliğine hazırız. TBMM olarak biz bütün üniversitelerimizin rektörlerine yazılar gönderdik ve akademik çalışmalarda da ortak hareket etmek isteğimizi belirttik".
Araştırmacıların çalışmalarından TBMM olarak faydalanmak istediklerini ve TBMM'nin de kendilerine katkı sağlamaya hazır olduğunu belirten Neziroğlu, "Yazdıkları tezler hem onların işine yarasın, hem de bizim işimize yarasın istiyoruz. Bizde bu şekilde onların yaptığı bu çalışmalardan faydalanarak kurumu daha da iyiye götürmek arzusundayız. Biz özellikle Hukuk Fakültesi ve İdari Bilimlerde okuyan öğrenci arkadaşlar başta olmak üzere ve bütün üniversite öğrencisi arkadaşlarımızın mezun olmadan TBMM'yi bir kez görmelerini arzu ediyoruz. Zaman zaman bununla ilgili üniversiteler ile ortak programlar düzenliyoruz. Aynı bakış açısını kamu kurum ve kuruluşlarımız içinde geçerlidir ve bununla da ilgili çeşitli ortak programlar düzenledik. Sonuç itibarı ile biz TBMM olarak tüm kamu kurum ve kuruluşlarımız ve üniversitelerimizle her türlü işbirliğine hazırız. Bu kurumlarımıza TBMM olarak her türlü desteği vermeye hazırız" dedi.
TBMM Genel Sekreteri Dr. İrfan Neziroğlu, TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanı Yıldız Bezginli ve sempozyumda emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ederek, sempozyumun faydalı geçmesi dileğinde bulundu.
TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanı Yıldız Bezginli ise sempozyumda gerçekleştirdiği konuşmasında; TBMM Hukuk Hizmetleri Başkanlığı olarak düzenledikleri sempozyumun Devlet Memuru Kanunu'nun 125. Maddesi esas alınarak düzenlenen disiplin, suç ve cezaları konularında olacağını ifade etti.
İnsanların toplum içinde yaşadıklarını ve disiplinin olmadığı her toplumda kanuna aykırı davranışların görüldüğüne dikkat çeken Hukuk Hizmetleri Başkanı Bezginli, insanların bu yüzden yeterince kamu hizmetinden faydalanamadığını söyledi.
Hukuk Hizmetleri Başkanı Yıldız Bezginli, "Burada Sayın Başkanımıza ve her konuda olduğu gibi ilk günden bugüne kadar bize olan desteklerini hiç esirgemeyen Sayın Genel Sekreterimize çok teşekkür ediyoruz. Genel Sekreterimizin desteği hep yanımızda olmuştur. Nitekim bugün gerçekleştirdiğimiz sempozyumu Sayın Genel Sekreterimizin özel ricası ile gerçekleştiriyoruz." dedi
Oturum Başkanlığını Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi İdare Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ender Ethem Atay'ın yaptığı sempozyumda, Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi İdare Hukuku Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Avcı "Disiplin Hukukuna İlişkin Genel İlkeler", İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanı Sadık Altınkaynak "Disiplin Hukuku Uygulaması ve Soruşturma Usulü" ve Danıştay Tetkik Hâkimi Vahit Kınalıtaş, "Disiplin Hukukunun Uygulanmasında İdari Yargı Kararları" konuları ile ilgili birer konuşma yaptı.
H. Alper DURMAZ
