Dönem: 22
Yasama Yılı: 4
TBMM (S. Sayısı: 1048)
Köy Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı ve
İçişleri ile Plan ve Bütçe Komisyonları Raporları (1/1104)
T.C.
Başbakanlık 29.9.2005
Kanunlar ve Kararlar
Genel Müdürlüğü
Sayı: B.02.0.KKG.0.10/101-1172/4316
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri Bakanlığınca hazırlanan ve Başkanlığınıza arzı
Bakanlar Kurulunca 5.9.2005 tarihinde kararlaştırılan “Köy Kanununda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı” ile gerekçesi ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini arz ederim.
Recep Tayyip Erdoğan
Başbakan
GENEL GEREKÇE
Bilindiği gibi 1984
yılından itibaren, bölücü terör örgütünün terör eylemlerinin yoğunluk
kazanması, kırsal kesimde çocuk, kadın ve her yaştaki insanlarımızı öldürmeye
ve bölge halkına yönelik katliamlara girişmesi üzerine, özellikle güvenlik
güçlerinden ve jandarma karakollarından uzak yerleşim birimlerinde yaşayan
vatandaşlarımızın mal ve can güvenliğinin korunmasında güvenlik güçlerine
yardımcı olmak maksadıyla 26.3.1985 tarihli ve 3175 sayılı Kanunla, 442 sayılı
Köy Kanununun 74 üncü maddesinde değişiklik yapılarak, Bakanlar Kurulunca
tespit edilecek illerde, olağanüstü hal ilanını gerektiren sebeplere ve şiddet
hareketlerine ait ciddi belirtilerin köyde veya çevrede ortaya çıkması veya ne
sebeple olursa olsun köylünün canına ve malına tecavüz hareketlerinin artması
hallerinde, valinin teklifi ve İçişleri Bakanlığının onayı ile yeteri kadar
geçici köy korucusu görevlendirilebileceği öngörülmüştür.
27.6.1985 tarihli ve 9632
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile de geçici köy korucularının çalıştırılacağı
iller tespit edilmiş ve ilk olarak 13 ilde uygulanmaya başlamıştır. Geçici köy
korucusu sistemi bugün 22 ilde uygulanmakta olup bu iller; Diyarbakır, Hakkari,
Şırnak, Tunceli, Batman, Bingöl, Bitlis, Mardin, Muş, Siirt, Van, Adıyaman,
Ağrı, Ardahan, Elazığ, Gaziantep, Iğdır, Kahramanmaraş, Kars, Kilis, Malatya ve
Şanlıurfa'dır. Toplam 65 809 geçici köy korucusu kadrosu mevcut olup, bu
kadroların 57 860'ı doludur. Şubat 2000 tarihinden beri boşalan kadrolara ve 65
yaşını dolduranların yerine atama yapılmamaktadır.
Geçici köy korucularının
bugüne kadar yürütülen terörle mücadele faaliyetlerinde fevkalade başarılı katkıları
olmuştur. Terörle mücadelede bugüne kadar 1 332 geçici köy korucusu şehit
olmuştur.
Ancak geçici köy
korucuları, bugüne kadar herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna bağlı
olmamalarından dolayı mağdur durumdadırlar. Bu nedenle geçici köy korucularının
öncelikle sağlık ve tedavi güvencesine kavuşturulması gerekmektedir.
Geçici köy korucuları
bağımsız çalışanlar olmadıklarından BAG-KUR'la irtibatlandırılarak sosyal
güvence altına alınmaları sağlanamamaktadır. Ayrıca, geçici köy korucularının
daha önce hiçbir sosyal güvenlik kurumuyla ilişkilendirilmiş olmamaları
nedeniyle, Emekli Sandığı, SSK gibi kurumlarla irtibatlandırılarak sağlık ve
tedavi güvencesine kavuşturulmaları da uygun görülmemektedir. Emekli Sandığının
2003 yılı itibarıyla yapılan tespitlerine göre geçici köy korucularının
bakmakla yükümlü oldukları kişiler dahil yıllık bazda sağlık yardımı
giderlerinin yaklaşık 275 000 000 YTL olacağı öngörülmüştür.
Bu nedenle görevdeki
geçici köy korucuları ile bunların eşlerinin ve bakmakla yükümlü oldukları
anne, baba ve çocuklarının tedavilerinin, 3816 sayılı Ödeme Gücü Olmayan
Vatandaşların Tedavi Giderlerinin Yeşil Kart Verilerek Devlet Tarafından
Karşılanması Hakkında Kanunda öngörülen şartlara bakılmaksızın anılan Kanun
esaslarına göre sağlanmasının daha uygun olacağı mütalaa edilmektedir.
Bu çerçevede Tasarı ile;
442 sayılı Kanunun 74 üncü maddesine bir fıkra eklenmesi öngörülmüştür.
MADDE GEREKÇELERİ
Madde 1.- Madde ile,
görevdeki geçici köy korucuları ile bunların eşlerinin ve bakmakla yükümlü
oldukları anne, baba ve çocuklarının tedavilerinin, 3816 sayılı Ödeme Gücü
Olmayan Vatandaşların Tedavi Giderlerinin Yeşil Kart Verilerek Devlet
Tarafından Karşılanması Hakkında Kanunda öngörülen şartlara bakılmaksızın,
anılan Kanun esaslarına göre sağlanması hüküm altına alınmaktadır.
Madde 2.- Yürürlük
maddesidir.
Madde 3.- Yürütme
maddesidir.
İçişleri Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
İçişleri Komisyonu 13.10.2005
Esas No.: 1/1104
Karar No.: 22
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri Bakanlığınca hazırlanarak
Bakanlar Kurulunca, 29.9.2005 tarihinde Başkanlığınıza sunulan, "Köy
Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı", Başkanlığınızca
4.10.2005 tarihinde esas komisyon olarak Plan ve Bütçe Komisyonuna; tali
komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilmiştir. Komisyonumuz, 12.10.2005
tarihli 22 nci toplantısında Adalet, İçişleri, Sağlık ve Maliye bakanlıkları
temsilcilerinin de katılımıyla Tasarıyı inceleyip görüşmüştür.
1985 yılında Köy Kanununda yapılan
değişiklikle güvenlik güçlerine yardımcı olmak üzere görevlendirilen geçici köy
korucuları, herhangi bir sosyal güvenlik kurumu ile ilişkilendirilmediklerinden
dolayı mağdur olmuşlardır. Tasarı ile geçici köy korucularının bu
mağduriyetleri giderilmekte, geçici köy korucularına ve bunların bakmakla
yükümlü oldukları şahıslara Kanundaki koşullar aranmaksızın yeşil kart
verilmesi sağlanmaktadır.
Tasarının tümünün Komisyonumuzda
görüşülmesi sırasında;
-
Geçici köy koruculuğunun aslında geçici nitelik taşıdığı ama bugün
geçiciliğini kaybetmiş olduğu,
- Geçici köy koruculuğu yapanların eskiden
üretim yapan çiftçiler oldukları, ama bugün için eski mesleklerine geri
dönemedikleri ve eski ekonomik durumlarının gerisinde oldukları,
- Geçici köy koruculuğu siteminin üretici
bir kesimi yokedip tüketici bir kesim yarattığı, bu nedenle geçici köy
koruculuğu sisteminin bir bütün olarak ele alınması ve bu konuda ayrıntılı
düzenleme yapılması gerektiği,
- Geçmişteki düzenlemeler ile yeni ortaya
çıkmış fiili durumlar arasında bir denge kurularak konunun yeniden
değerlendirilmesinin zorunlu olduğu,
- Geçici köy korucularının bir kısmının
aşiret üyeleri olduğu ve aşiret reislerine de yeşil kart verilmesinin yeşil
kart uygulaması ile bağdaşmayacağı,
- Bu nedenle konunun enine boyuna
değerlendirilmesi gerektiği,
ifade edilmiştir.
Cevaben yapılan açıklamalarda, geçici köy
korucularının önemli bir bölümünün başka sosyal güvenlik kurumlarına bağlı
oldukları ve bir bölümünün halen yeşil kart sahibi olduğu, diğer bir bölümünün ise sağlık güvencesi olmadığı halde yeşil
karta da sahip olmadığı ve bunların ciddi sağlık sorunları ile karşı karşıya
oldukları belirtilmiştir. Açıklamalarda Tasarının bu kesime yönelik olarak
hazırlandığı ve geçici köy korucuları ile ilgili kapsamlı çalışmaların da halen
yürütülmekte olduğu ifade edilmiştir.
Tasarının
tümü üzerinde yapılan görüşmelerden sonra Tasarı ile gerekçesi uygun bulunmuş
ve Tasarının maddelerinin görüşülmesine geçilmesi kabul edilmiştir.
Tasarının geçici köy korucuları ile bu
korucuların bakmakla yükümlü şahıslara yeşil kart verilmesini öngören 1 inci
maddesi ile yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 2 ve 3 üncü maddeleri Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Raporumuz, Plan ve Bütçe Komisyonuna
sunulmak üzere arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
Tevfik Ziyaeddin
Akbulut |
Ali Sezal |
Şükrü Önder |
|
Tekirdağ |
Kahramanmaraş |
Yalova |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Sinan Özkan |
Ali Küçükaydın |
Nur Doğan Topaloğlu |
|
Kastamonu |
Adana |
Ankara |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Şevket Orhan |
Ali Yüksel Kavuştu |
Ali Ayağ |
|
Bursa |
Çorum |
Edirne |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Muharrem Tozçöken |
Fuat Geçen |
Recep Koral |
|
Eskişehir |
Hatay |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hakkı Ülkü |
Mehmet S. Kesimoğlu |
Ali Oksal |
|
İzmir |
Kırklareli |
Mersin |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Seracettin Karayağız |
Selami Uzun |
Mehmet Kartal |
|
Muş |
Sivas |
Van |
|
Üye |
Üye |
|
|
Mehmet Çiçek |
Nadir Saraç |
|
|
Yozgat |
Zonguldak |
|
İÇİŞLERİ KOMİSYONUNUN KABUL ETTİĞİ METİN
KÖY KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1.- Tasarının 1
inci maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 2.- Tasarının 2 nci
maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
MADDE 3.- Tasarının 3
üncü maddesi, Komisyonumuzca aynen kabul edilmiştir.
Türkiye Büyük Millet
Meclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu 15.12.2005
Esas No.: 1/1104
Karar No.: 61
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
İçişleri Bakanlığınca hazırlanarak
Bakanlar Kurulunca 29.9.2005 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça 4.10.2005 tarihinde tali komisyon olarak
İçişleri Komisyonuna, esas komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen
1/1104 esas numaralı "Köy Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Tasarısı" Komisyonumuzun 13.12.2005 tarihinde yaptığı 29 uncu
birleşiminde, Hükümeti temsilen İçişleri Bakanı Abdülkadir Aksu ile İçişleri
Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, Devlet Personel Başkanlığı temsilcilerinin
katılımlarıyla incelenip görüşülmüştür.
Bilindiği gibi, 1984 yılından itibaren
bölücü terör örgütünün terör eylemlerinin yoğunluk kazanması üzerine, özellikle
güvenlik güçlerinden ve jandarma karakolundan uzak yerleşim birimlerinde
yaşayan vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin korunmasında güvenlik
güçlerine yardımcı olmak maksadıyla Köy Kanununda yapılan düzenleme ile
Bakanlar Kurulunca tespit edilen illerde, olağanüstü hal ilanını gerektiren
sebeplere ve şiddet hareketlerine ait ciddi belirtilerin köyde veya köy
çevresinde ortaya çıkması veya ne sebeple olursa olsun köylünün canına ve
malına tecavüz fiillerinin artması hallerinde, valinin teklifi ve İçişleri
Bakanlığının onayı ile yeteri kadar köy korucusu atanabileceği
öngörülmüştür.
27.6.1985 tarihli ve 9632 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile ilk olarak 13 ilde geçici köy korucusu sistemi uygulanmaya
başlanmıştır. Halen 22 ilde geçici köy koruculuğu sistemi kapsamında toplam
65.809 geçici köy korucusu kadrosu olup, bu kadroların 57.860'ı doludur.
Terörle mücadelede önemli katkıları olan ve 1.332 şehit veren geçici köy korucuları, herhangi bir sağlık kuruluşuna
bağlı olmamalarından dolayı mağdur durumdadırlar. Bu nedenle geçici köy
korucularının sağlık ve tedavi güvencesine kavuşturulması amacıyla gerekli yasal düzenlemeye ihtiyaç
bulunmaktadır.
Tasarı ile; hiçbir sosyal güvenlik
kurumunun güvencesi altında bulunmayan geçici köy korucuları ile bunların
eşlerinin ve bakmakla yükümlü oldukları anne, baba ve çocuklarının
tedavilerinin, 3816 sayılı Ödeme Gücü Olmayan Vatandaşların Tedavi Giderlerinin
Yeşil Kart Verilerek Devlet Tarafından Karşılanması Hakkında Kanunda öngörülen
şartlara bakılmaksızın anılan Kanun hükümlerine göre yeşil kart verilerek
sağlanması ve anne, baba ve çocukların tespitinde 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununda belirtilen esasların uygulanması öngörülmektedir.
Komisyonumuzda, Tasarının geneli üzerinde
yapılan müzakerelerde;
- Geçici köy korucularının, güvenlik
güçleri ile birlikte özveriyle çalışarak terörle mücadelede önemli katkılarda
bulundukları ve çok sayıda şehit verdikleri,
- Geçici köy koruculuğu sisteminde çalışan
köy korucularına düzenli olarak belli bir maaş ödendiği, ancak sosyal güvenlik
haklarından mahrum oldukları ve devlete bağlı olarak çalışan bu kişilerin SSK
veya Emekli Sandığı kapsamına alınarak sosyal güvenlik haklarının sağlanması gerektiği,
- Sağlık ve tedavi hizmetlerinin
sağlanmasına yönelik düzenlemenin gerekli ve önemli bir ihtiyacı karşılayacağı,
halen Komisyon gündeminde bulunan genel sağlık sigortasına ilişkin Tasarının
kanunlaşmasıyla yeşil kart düzenlemelerine de ihtiyaç kalmayacağı,
- Geçici köy koruculuğu sisteminin
olağanüstü ve zorunlu nedenlerden kaynaklandığı ve geçici bir anlayışla
oluşturulduğu ancak zaman içinde süreklilik arz etmesi nedeniyle geçici köy
korucularının sosyal devlet ilkesi doğrultusunda geleceklerinin ve can
güvenliklerinin sağlanmasına yönelik düzenlemeler yapılması gerekmekte, ancak
yeşil kartın bu ihtiyaçlar için yeterli olamayacağı,
- Geçici köy korucularına sağlık ve tedavi
hizmetlerinin 3816 sayılı Ödeme Gücü Olmayan Vatandaşların Tedavi Giderlerinin
Yeşil Kart Verilerek Devlet Tarafından Karşılanması Hakkında Kanun çerçevesinde
sağlanmasının, söz konusu Kanunun mantığına
aykırı olduğu,
- Geçici köy korucularının göreve
başlamadan önce eğitime tabi tutulmaları gerektiği,
- Geçici köy korucularının Emekli Sandığı
Kanunu kapsamına dahil edilmesinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda yer
alan şartları taşımamaları nedeniyle uygun olmayacağı,
- Geçici köy korucularından bazılarının
geçmişte yasa dışı faaliyetlerde bulundukları ve çeşitli suç olaylarına
karıştıkları, devletten maaş alan insanların devlete karşı faaliyetlerde
bulunmasının kabul edilemez olduğu, ancak bunun tüm geçici köy korucuları için
genelleştirilemeyeceği, devlete bağlı
geçici köy korucularının itibarının artırılması gerektiği,
şeklindeki görüş, eleştiri ve temennileri
müteakip, Hükümet adına yapılan tamamlayıcı açıklamalarda ise;
- Terör eylemleri sebebiyle, dağınık
yerleşim yerlerinde güvenliğin sağlanmasına yönelik acil çözüm olarak geçici
koruculuk sisteminin oluşturulduğu ve bugüne kadar terörle verilen mücadelede
önemli katkıları bulunduğu, maaşlarının devlet bütçesinden karşılandığı,
- Boşalan kadrolara yeni kişiler
alınmadığı, ancak çok zorunlu hallerde Bakanlığın onayı ile köy korucusu
alınabileceği,
- Bakanlıkça yapılan, geçici köy
korucularının sorunlarına ve meslekten ayrılmaları halinde güvenliklerinin
sağlanmasına yönelik çalışmaların tamamlanmak üzere olduğu, gerekli
düzenlemeleri içerecek Tasarının Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulacağı,
sağlığın çok önemli ve diğer konulara göre bir önceliğinin olduğu, 3816 sayılı
Kanun kapsamında sağlık hizmetlerinden yararlanmalarının amaçlandığı,
- Geçici köy korucularından 10 yılı
doldurmak suretiyle ayrılanlara her yıl için iki maaş tutarından hesaplanan bir
tazminatın verilmekte olduğu, ayrıca giyecek, yiyecek gibi çeşitli yardımların
yapıldığı,
- Geçici köy korucularında bulunan
silahların Jandarma Komutanlıklarında kayıtlı olduğu, hatta kullanılan
mermilerin dahi takibinin yapıldığı,
ifade edilmiştir.
Tasarının geneli üzerinde yapılan
müzakereleri müteakip, Tasarı ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek
maddeleri üzerindeki görüşmelere geçilmiştir.
Tasarının;
- Çerçeve 1 inci maddesi; 18.3.1924
tarihli ve 442 sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesinin sonuna eklenecek
fıkraya, anılan fıkranın yürürlüğe girdiği tarihten önce veya sonra en az 10
yıllık hizmet sonunda tazminat alarak görevden ayrılan geçici köy korucuları
ile bunların eşleri ve bakmakla yükümlü oldukları anne, baba ve çocuklarından herhangi
bir şekilde sağlık yardımından yararlanmayanlar için de yeşil kart imkânının
sağlanmasına yönelik bir cümle eklenmesi suretiyle,
- Yürürlük ve yürütmeye ilişkin 2 ve 3
üncü maddeleri aynen,
kabul edilmiştir.
Ayrıca, Tasarının başlığında yer alan "Tasarı"
ibaresi "Tasarısı" olarak redaksiyona tabi tutulmuştur.
Raporumuz, Genel Kurulun onayına sunulmak
üzere Yüksek Başkanlığa saygıyla arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
Sait Açba |
M. Altan Karapaşaoğlu |
Sabahattin Yıldız |
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Muş |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet Sekmen |
Halil Aydoğan |
Mehmet Zekai Özcan |
|
İstanbul |
Afyonkarahisar |
Ankara |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
M. Mesut Özakcan |
A. Kemal Deveciler |
Ali Osman Sali |
|
Aydın |
Balıkesir |
Balıkesir |
|
(Ayrışık
oy yazısı ektedir) |
(Ayrışık
oy ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ahmet İnal |
Osman Nuri Filiz |
Alaattin Büyükkaya |
|
Batman |
Denizli |
İstanbul |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
A. Kemal Kumkumoğlu |
Birgen Keleş |
Kemal Kılıçdaroğlu |
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
(Ayrışık
oy yazım ektedir) |
(Ayrışık
oy ektedir) |
(Ayrışık
oy ektedir) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
M. Mustafa Açıkalın |
Bülent Baratalı |
Fazıl Karaman |
|
İstanbul |
İzmir |
İzmir |
|
|
(Ayrışık
oy ektedir) |
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Y. Selahattin Beyribey |
Mustafa Elitaş |
Taner Yıldız |
|
Kars |
Kayseri |
Kayseri |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mikail Arslan |
Muzaffer Baştopçu |
Hasan Fehmi Kinay |
|
Kırşehir |
Kocaeli |
Kütahya |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
O. Seyfi Terzibaşıoğlu |
Osman Seyfi |
Cemal Uysal |
|
Muğla |
Nevşehir |
Ordu |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kazım Türkmen |
İmdat Sütlüoğlu |
Musa Uzunkaya |
|
Ordu |
Rize |
Samsun |
|
(Ayrışık
oy ektedir) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Sabahattin Cevheri |
M. Ergun Dağcıoğlu |
M. Akif Hamzaçebi |
|
Şanlıurfa |
Tokat |
Trabzon |
|
|
|
(Ayrışık
oy yazım ektedir) |
AYRIŞIK OY
1985 yılından bu yana
sürdürülen geçici köy koruculuğu uygulamasının, bugün gelinen noktada geçici
olmadığı ortaya çıkmıştır. O zaman geçici köy korucuları ile ilgili olarak daha
sağlıklı yasal düzenlemelerin yapılması gerekirdi.
Oysa yapılan düzenleme
sadece geçici köy korucuları ile eş ve çocuklarının sağlık harcamalarının
karşılanması için, bunların yeşil kart uygulamasından yararlanmalarını
sağlamaktan ibarettir. Bu düzenleme kalıcı ve sağlıklı bir düzenleme değildir.
Bugün devlet geçici köy korucuları için aylık 390 YTL'lik bir ödeme
yapmaktadır. Ama bu ödemeyi yaparken, bunların sosyal güvenlikleri için gereken
sosyal sigorta primlerini yatırmamaktadır. Bu uygulama Anayasaya ve
Uluslararası Çalışma Örgütünün belirlediği normlara açıkça aykırıdır.
Devlet sigortasız insan
çalıştıramaz. Çünkü Anayasamızın 60 ıncı maddesine göre "Herkes, sosyal
güvenlik hakkına sahiptir. Devlet, bu güvenliği sağlayacak gerekli tedbirleri
alır ve teşkilatı kurar." Ama Tasarı, Anayasanın bu hükmüne açıkça
aykırıdır.
Adı ne olursa olsun,
hizmetinden yararlandığı için, kişiye belli bir aylık ödeyen devlet,
"sosyal devlet"in, insan hakları evrensel bildirgesinin bir gereği
olarak da, bu kişileri sosyal güvenlik kapsamına almak zorundadır. Getirilen
Tasarı maalesef bu insanları sosyal güvenlik sisteminin içine almamakta, bu
insanlar devlette "kayıtlı" olmalarına karşın, sosyal güvenlik
sistemi açısından "kayıtdışı" bırakılmaktadırlar.
Tasarıya; Anayasaya,
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesine, Uluslararası Çalışma Örgütünün belirlediği
temel normlarına uygun çözümler getirmediği için katılmıyoruz.
|
Kemal Kılıçdaroğlu |
Birgen Keleş |
A. Kemal Deveciler |
|
İstanbul |
İstanbul |
Balıkesir |
|
M. Mesut Özakcan |
Kazım Türkmen |
M. Akif Hamzaçebi |
|
Aydın |
Ordu |
Trabzon |
|
Bülent Baratalı |
A. Kemal Kumkumoğlu |
|
|
İzmir |
İstanbul |
|
HÜKÜMETİN
TEKLİF ETTİĞİ METİN
KÖY
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARI
MADDE 1.- 18.3.1924 tarihli ve 442 sayılı Köy Kanununun 74
üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Hiçbir sosyal güvenlik kurumunun güvencesi altında
bulunmayan geçici köy korucuları ile bunların eşleri, bakmakla yükümlü
oldukları anne, baba ve çocuklarının muayene tetkik ve tedavileri 3816 sayılı
Ödeme Gücü Olmayan Vatandaşların Tedavi Giderlerinin Yeşil Kart Verilerek
Devlet Tarafından Karşılanması Hakkında Kanunda öngörülen şartlara
bakılmaksızın anılan Kanun hükümlerine göre yeşil kart verilerek sağlanır.
Bakmakla yükümlü oldukları anne, baba ve çocuklarının tespitinde 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununda belirtilen esaslar uygulanır.”
MADDE 2.- Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 3.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
KÖY
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI
MADDE 1.- 18.3.1924 tarihli
ve 442 sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Hiçbir sosyal
güvenlik kurumunun güvencesi
altında bulunmayan geçici
köy korucuları ile bunların eşleri, bakmakla yükümlü oldukları anne,
baba ve çocuklarının muayene, tetkik ve tedavileri, 3816 sayılı Ödeme Gücü
Olmayan Vatandaşların Tedavi Giderlerinin Yeşil Kart Verilerek Devlet
Tarafından Karşılanması Hakkında Kanunda öngörülen şartlara bakılmaksızın
anılan Kanun hükümlerine göre yeşil kart verilerek sağlanır. Bakmakla yükümlü
oldukları anne, baba ve çocuklarının tespitinde 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununda belirtilen esaslar uygulanır. Bu fıkranın yürürlüğe girdiği tarihin
öncesinde ve sonrasında asgari 10 yıl üzerinden tazminat alarak görevinden
ayrılan geçici köy korucuları ile bunların eşleri, bakmakla yükümlü oldukları
anne, baba ve çocuklarının muayene, tetkik ve tedavileri hakkında da bu fıkra
hükümleri uygulanır."
MADDE 2.- Tasarının 2 nci maddesi aynen
kabul edilmiştir.
MADDE 3.- Tasarının 3
üncü maddesi aynen kabul edilmiştir.
|
Recep Tayyip Erdoğan |
|
|
|
Başbakan |
|
|
|
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
|
A. Gül |
A. Şener |
M. A. Şahin |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
|
B. Atalay |
A. Babacan |
M. Aydın |
|
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Adalet Bakanı |
|
N. Çubukçu |
K. Tüzmen |
C. Çiçek |
|
Millî Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
|
M. V. Gönül |
A. Aksu |
K. Unakıtan |
|
Millî Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskân Bakanı |
Sağlık Bakanı |
|
H. Çelik |
F. N. Özak |
R. Akdağ |
|
Ulaştırma Bakanı |
Tarım ve Köyişleri Bakanı |
Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı V. |
|
B. Yıldırım |
M. M. Eker |
M. V. Gönül |
|
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
En. ve Tab. Kay. Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
|
A. Coşkun |
M. H. Güler |
A. Koç |
|
|
Çevre ve Orman Bakanı |
|
|
|
O. Pepe |
|