Turkiye Buyuk Millet Meclisi

Türkiye Büyük Millet Meclisi
Genel Kurul Tutanağı
26. Dönem 2. Yasama Yılı
83. Birleşim 16 Mart 2017 Perşembe

Ulaşmak İstediğiniz sayfa aralığını giriniz.
Font Küçült | Normal | Font Büyüt
Başa Dön | Önceki Sayfa Sonraki Sayfa | Son Sayfa
Tutanak toplam 37 sayfadır. Sorgulanan Sayfaların Yazıcı Versiyonu
16 Mart 2017 Perşembe

BİRİNCİ OTURUM

Açılma Saati: 14.02

BAŞKAN: Başkan Vekili Mehmet Akif HAMZAÇEBİ

KÂTİP ÜYELER: İshak GAZEL (Kütahya), Mehmet Necmettin AHRAZOĞLU (Hatay)

-----0-----

BAŞKAN - Türkiye Büyük Millet Meclisinin 83'üncü Birleşimini açıyorum.

Toplantı yeter sayısı vardır, görüşmelere başlıyoruz.

Gündeme geçmeden önce üç sayın milletvekiline söz vereceğim.

Gündem dışı ilk söz, Şile'nin sorunları hakkında söz isteyen İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal'a aittir.

Buyurunuz Sayın Tanal. (CHP sıralarından alkışlar)

MAHMUT TANAL (İstanbul) - Değerli Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Gerçekten bugüne kadar Şile'nin sorunlarıyla ilgili epey gündem dışı söz almak istedik ancak… Sayın Meclis başkan vekillerinden adil davranan Sayın Başkana ben çok teşekkür ediyorum bu sözü ve bu fırsatı tanıdığı için.

Değerli arkadaşlar, Şile ilçemizin sorunları saymakla bitmiyor. Hastaneye erişim açısından yeteri kadar doktoru yok, uzman doktor yok, gelen hastaların hepsi Şile'den İstanbul'a havale ediliyor, otoparkı yok; öğretmeni yetersiz, derslikleri yetersiz, öğrencilerin sayısı çok fazla. Bu açıdan Şile'miz mağdur.

Esasen, bugün söz konusu olan, Şile ilçemizde planlanan barajla ilgili. Altı yüz yıldan beri Şile ilçesinin Ağva ve civar mahallelerinde tarım ve hayvancılıkla uğraşan Şile halkımız mağdur. Neden mağdur? Şile halkının yerleşik ve düzenli hayatı olan 1960 yılından beri sürekli bir baraj anlamına, baraj kapsamına alınan 13 tane köyümüz var. Bu, Osmangazi Barajı. Osmangazi Barajıyla ilgili bugüne kadar, baraj kapsamına alındığı hâlde, herhangi bir ilerleme yapılmamakta, 1987 yılından itibaren Şile ilçemizde bulunan vatandaşlarımızın o Osmangazi Barajı kapsamına alınan köylerdeki gayrimenkullerinin üzerine şerh düşülmüş durumda, İSKİ şerhi düşülmesi nedeniyle herhangi bir satış işlemi yapılamamakta, herhangi bir yapı yapılamamakta. Bu anlamda, nüfus çoğalması nedeniyle de vatandaşımızın bir göz ev yapabilecek bir durumu olmadığı için köylerden sürekli göç yaşanmakta.

Bu anlamda, 2016 yılında Devlet Su İşleri 14'üncü Bölge Müdürlüğü tarafından bölgede ek bir bütçe hesap edilerek mevcut olan bu barajın yapılması planlanmakta ancak bu barajla birlikte Çataklı köyü, Gökmaslı, Göksu ve Soğullu köyleri su altında kalmakta, mezarlıklar, camiler su altında kalmakta, bu anlamda, gerçekten, Şile'deki vatandaşlarımızı bu baraj bu şekliyle mağdur etmekte.

Peki, bu mevcut olan… Bu barajların yapılma ihtiyacı var mı, kamu yararı var mı veya bu projenin tekrar revize edilerek gözden geçirilme ihtimali var mı? Baktığımız zaman, yasal anlamda, gerçekten, bu proje kamu yararı olup olmaması açısından tartışma götürmekte, kamu yararını idare tam anlamıyla izah edememekte. Esas dedikleri amaç, bu barajın İstanbul'un su ihtiyacını temin etmesi açından deniliyor. Alternatif anlamda, biz, gayet rahat, bununla ilgili projeleri sunabiliriz.

1960 yılında baraj kapsamında bu proje yapılmış durumda. Elli yedi yıldır bu proje gerçekleştirilmediği hâlde, son günlerde bunun hareketlendirilmesine biz bir anlam veremiyoruz. Eğer gerçekten bunda kamu yararı varsa, elli yedi yıldan beri neden bu proje askıya alındı?

Bu proje:

1) Kamu yararı yoktur.

2) Orantılı değildir.

3) Ölçülülük ilkesi ihlal edilmiş durumdadır.

Peki, burada benzer mahiyette projeler yapılabilir mi? Yapılabilir. Yurt dışında, buna benzer, küçük barajlarla, alçak yatakların bulunduğu alanlarda yapılabilir. Aynı zamanda burada su baskınları da giderilebilir, İstanbul'un su ihtiyacı da karşılanabilir. Ancak, bir bütün olarak büyük bir baraj yapıldığı zaman buradaki köylerimiz mağdur edilmiş olacak.

Deniliyor ki: "Bu projenin bir maliyeti var. Biz bu maliyetini kimden çıkaracağız? Bu proje yapıldığı için maliyet nedeniyle projeye devam etmek zorundayız." Asıl olan insanın maliyetinin biçilmemesi lazım. Burada asıl söz konusu olan insan unsuruysa, Anayasa'mızın 5'inci maddesi uyarınca, devlet vatandaşımızın huzur ve mutluluğunu sağlamak zorunda, yerine getirmek zorunda.

Şile halkımızın bu anlamda huzur ve mutluluğu mevcut olan bu projeyle bozulmuş olacak. Bu proje, Anayasa'mızın 35'inci maddesindeki mülkiyet hakkı, 45'inci maddesindeki tarım ve hayvancılık alanlarının korunmasına ilişkin hükümlerine aykırıdır. ÇED raporu

1

 
Başa Dön | Önceki Sayfa Sonraki Sayfa | Son Sayfa

Sosyal Medya

Kurumsal Facebook Adresi Kurumsal Twitter Adresi RSS Aboneliği Gunluk Haber Aboneliği Genel Kurul Facebook Adresi Genel Kurul Twitter Adresi Web Yoneticisine Mesaj
Sosyal Ağlarda TBMM

Arama

TBMM'yi Ziyaret

Randevulu Gezi

Rehber Eşliğinde Gezi

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin tanıtımı kapsamında ziyaretçilerin rehber eşliğinde gezdirilmesi, Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Başkanlığı tarafından hazırlanan bir program dahilinde gerçekleştirilmektedir.

Detaylı Bilgi İçin

 

 

 

 

 

 

E-devlet Üzerinden Randevu

E-devlet Linki

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni ziyaret etmek için e-Devlet üzerinden randevu talebinde bulunabilirsiniz.

e-Devlet Linki

Halk Günü

Halk Günü

TBMM ZİYARETÇİ KABUL SALONU 15 TEMMUZ DARBE GİRİŞİMİNDE AĞIR HASAR GÖRDÜĞÜNDEN, BAKIM ONARIM FAALİYETLERİ BİTİNCEYE KADAR HALK GÜNÜ UYGULAMASI YAPILAMAYACAKTIR.

Detaylı Bilgi İçin

 

 

Mustafa Necati Kültür Evi

Mustafa Necati Kültür Evi

İki katlı tarihi binanın giriş katında TBMM Kültür Sanat ve Yayın Kurulu Başkanlığı Sergi Salonu bulunmaktadır. Sergi Salonunda TBMM Kültür Sanat ve Yayın Kurulu Başkanlığı tarafından kabul görmüş eserler, halka açık olarak sergilenmektedir.

Mustafa Necati Kültür Evi Tanıtım Sitesi

Kurtuluş Savaşı Müzesi

Kurtuluş Savaşı Müzes

'Birinci Millî Mimarlık Dönemi Üslubu'nun Ankara'daki ilk örneklerinden olan I.TBMM Binası, 1920-1924 yılları arasında Kurucu Meclis olarak da görev yapan Gazi Meclis tarafından kullanılmıştır. Halen TBMM Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Başkanlığı uhdesinde Kurtuluş Savaşı Müzesi (I.TBMM Binası) olarak hizmet vermektedir.

Milli Saraylar

Milli Saraylar

Kuruluşu Cumhuriyetin ilk yıllarına dayanan Milli Saraylar, zaman içerisindeki katılımlarla birlikte, iki saray, üç köşk, beş kasır, üç müze ve iki fabrikayı bünyesinde barındırmaktadır.

Milli Saraylar Sitesi

Sanal Tur

Türkiye Büyük Millet Meclisi Sanal Tur

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni aşağıdaki bağlantıyı kullanarak sanal olarak gezebilirsiniz.

TBMM Sanal Tur Gezisi

Engelsiz Meclis

İşitme Engelliler

Rehber Eşliğinde Gezi

Yasama ve Denetim Hizmetlerine İlişkin Tanıtım Videolarına aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.

Youtube Erişim Linki