Turkiye Buyuk Millet Meclisi

Türkiye Büyük Millet Meclisi
Genel Kurul Tutanağı 27. Dönem 3. Yasama Yılı 37. Birleşim 18/Aralık /2019 Çarşamba
Ulaşmak İstediğiniz sayfa aralığını giriniz.
Önceki Sayfa Sonraki Sayfa
Tutanak toplam 144 sayfadır.

milyon dolarlık bir ihracat kapasitesi olan ve dünyada markalaşan bir tesistir. Türkiye'nin dünyadaki, bu sektördeki pazar payı yüzde 10 civarındadır.

TEMSA, akıl almaz bir şekilde, İsviçre merkezli bir finans kuruluşuna satılmıştır. Kuruluşun, daha önce sanayi alanında hiçbir yatırımı yoktur; TEMSA'yı da neden aldığı bilinmemektedir. Bu satış üzerine birçok yorum yapılmaktadır ama 1.500'e yakın insanın çalıştığı TEMSA, dünyada özellikle elektrikli midibüs ve otobüs üreten, bunun patentini alan tek firmadır. Ben TEMSA'ya özellikle Varlık Fonunun, Halk Bankasının, Ziraat Bankasının ve Türkiye'deki bütün bankaların destek olmasını, gerekirse TMSF'nin burada yapılan bir uyumsuzluk varsa buna gerekli müdahaleyi yaparak TEMSA'nın yeniden üretime başlamasını, orada çalışan yüzlerce insanın işine gücüne devam etmesini… Çünkü hem TEMSA kullanıcıları hem TEMSA'da çalışan binlerce insan şu anda çok büyük bir tedirginlik içerisindedir. Türkiye'nin TEMSA kalitesinde markalaşmış çok fazla firması bulunmamaktadır. Dünyanın hiçbir ülkesi böyle bir satışa, bu şekilde bir satışa müsaade etmez. Yani Türkiye'deki bankalardan kredi kullanılarak yapılan bir satış ama alan firma "Şu anda ben üretimi durdurma kararı aldım." diyor. Yarın bunun arkasından neler çıkacağını bilememekteyiz. Bu konuda Bakanlar Kurulunda bunun mutlaka gündeme alınarak TEMSA'yla ilgili ivedi bir çözüm bulunmasını bekliyoruz.

Ben dört yıldır, üç dönemdir Milliyetçi Hareket Partisi Mersin Milletvekili olarak görev yapmaktayım. Bazı olayları gerçekten konuşmaktan, burada anlatmaktan yorulduk. Yani geçmişte hep anlatılır: Bir siyasi bir köye gider; köyün muhtarı köyde su olmadığını, yolun problemli olduğunu söyler, siyasetçi "Evladım, bunu yazın." der. Bir seçim sonra yeniden aynı köye gider, muhtar aynı sorunu söyler, siyasetçi yine "Yazın." der. Muhtar sorar "Efendim, geçen seçimlerde geldiğinizde de 'Yazın.' demiştiniz." "Bu defa altını da çizin." der. Bir sonraki seçim, yine aynı köy, yine aynı sorun, yine çözülmemiş. "Evladım, bu defa üzerini de çizin." der.

Türkiye'nin birçok yerinde havaalanları yapıldı, milletimizin hizmetine sunuldu. Bu mega projeler için Hükûmetimize teşekkür ediyoruz ama Çukurova Havalimanı'yla ilgili biz artık… Sayın Lütfi Elvan Bakanımız, Komisyon Başkanımız defalarca seçim çalışmalarında, beraber gezdiğimiz dönemlerde de Çukurova Havalimanı'yla ilgili birçok girişimde bulundu, gayret sarf etti, Mersin'deki birçok projede de katkısı oldu ama yine işler ağır aksak gidiyor. Başta Çukurova Havalimanı, Tarsus Gıda İhtisas OSB, Mut OSB… Sahil Bandı Projesi Mersin'de 2004 yılında ortaya atılan ve benim üç dönemdir meydanlarda konuştuğum bir proje, Hükûmetin belki beş seçimdir konuştuğu bir proje ama sahil bandında yarım kalan yolumuzun dışında maalesef bir faaliyete başlanamadı Sayın Bakanım.

Mersin'de 5 tane baraj var; Adana'dan Antalya'ya kadar olan bütün vadiyi sulayabilecek bir potansiyele sahip. Yani keşke 5 tane barajın inşaatına aynı anda başlayacağımıza bunun 3 tanesini bitirseydik. Bir tanesi benim kendi köyümde olan Pamukluk Barajı, Türkiye'nin -3'üncü- büyük barajlarından bir tanesi. Sayın Bakanımız -burada kendisi- "2013 yılında açılışını yapacağız." dedi ama ben her yıl konuşuyorum. Her yıl bir yıl sonrası için yeniden söz veriliyor. Şu anda 2019 yılındayız -ben buradan yine söylüyorum- 2020 yılında bu barajın bitmemiş olduğunu bu kürsüden yeniden konuşmak istemiyorum Sayın Bakanım.

Pamukluk Barajı'yla ilgili; hem elektrik üretecek hem sulamada kullanılacak hem de 2 milyon nüfuslu bir kentin içme suyu bu barajdan cazibeyle karşılanacak. Sadece sulamayla ilgili 85 milyon liralık elektrik faturası ödeniyor. Belki bu baraja 85 milyon lira harcansa baraj bitecek; hem elektrik üretecek hem de 85 milyon liralık elektrik parası ödemekten devlet kurtulacak. Bu barajların mutlaka, ivedi olarak, Pamukluk başta olmak üzere, Mersin'deki Sorgun ve Aksıfat barajlarımız, yine Anamur'daki Alaköprü Barajı'mızın bitirilerek Türkiye'de tarım ihracatının bölgesi olan Mersin tarımının ayağa kaldırılmasını…

Çiftçinin en büyük derdi su, elektrik, tohum ve gübre, bir de ucuz mazot istiyor. Çiftçiye verilen diğer desteklerden inanın çok bir şey olmuyor. Yani Mersin'deki 100 bin çiftçiye kişi başı beşer yüz lira ya da biner lira para vermek çiftçinin problemini çözmüyor Sayın Bakan.

Bölge yani Mersin; keçi, koyun üretiminde Türkiye'de 1'inci sırada. Dün, Mersin'in Mut ilçesinden bir çoban arkadaşımız bana bir video göndermiş; Yapıntı köyünden Muhammet Şahin diye bir arkadaşımız. "Devletimiz Torosların bekçiliğini yapan bizim Yörüklerimizin sadece sigortasını karşılasın." diyor Sayın Bakanım ve siz de Konyalısınız, Toroslardaki Yörüklerin yaşam standardını biliyorsunuz. "Devasa çiftliklere milyonlarca liralık kredi verilmesine gerek yok. Benim ağılımın, keçi beslediğim ağılımın maliyeti tekneleriyle beraber 10 bin lira. 10 bin liraya ben keçime, koyunuma ağıl yapabiliyorum. Milyonlarca lira verilen keçi çiftlikleri, koyun çiftliklerinin hepsi kapısına kilit vurmuş; içerisinde 1 tane keçi, koyun yok çünkü krediyle yapılmış, işten anlayan insanlar tarafından yapılmamış." diyor. Bizim Çukurova'da, Toroslarda yaşayan Yörüklere sahip çıkmamız gerekiyor Sayın Bakanım. Bu Yörüklerin hem sigorta primlerini karşılamamız hem de bunlara yem desteği vermemiz gerekiyor. Bölgede ciddi sıkıntılar yaşanıyor ve Yörük kültürü inanın yok oluyor. Şu anda

68

Sosyal Medya

Kurumsal Facebook Adresi Kurumsal Twitter Adresi RSS Aboneliği Gunluk Haber Aboneliği Genel Kurul Facebook Adresi Genel Kurul Twitter Adresi Web Yoneticisine Mesaj
Sosyal Ağlarda TBMM

Arama

TBMM'yi Ziyaret

TBMM Gezi ve Rehberlik

Rehber Eşliğinde Gezi

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin tanıtımı kapsamında ziyaretçilerin rehber eşliğinde gezdirilmesi, TBMM rehberlik online kayıt sistemine başvurunun ardından, Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Başkanlığı tarafından hazırlanan bir program dahilinde gerçekleştirilmektedir.

Detaylı Bilgi İçin

 

 

 

 

 

 

E-devlet Üzerinden Randevu

E-devlet Linki

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni ziyaret etmek için e-Devlet üzerinden randevu talebinde bulunabilirsiniz.

e-Devlet Linki

Halk Günü

Halk Günü

Milli İradenin kalbinin attığı yer olan Türkiye Büyük Millet Meclisi tüm vatandaşlarımızın ziyaretine açılmıştır. Her ayın ilk Cumartesi günü 11.00 - 15.00 saatleri arasında önceden herhangi bir randevu almaksızın saat başı gerçekleştirilen gezi programlarına katılabilmek için TBMM Dikmen Kapısına gelmeniz yeterli olacaktır.

Detaylı Bilgi İçin

 

 

Kurtuluş Savaşı Müzesi

Kurtuluş Savaşı Müzes

'Birinci Millî Mimarlık Dönemi Üslubu'nun Ankara'daki ilk örneklerinden olan I.TBMM Binası, 1920-1924 yılları arasında Kurucu Meclis olarak da görev yapan Gazi Meclis tarafından kullanılmıştır. Halen TBMM Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Başkanlığı uhdesinde Kurtuluş Savaşı Müzesi (I.TBMM Binası) olarak hizmet vermektedir.

Sanal Tur

Türkiye Büyük Millet Meclisi Sanal Tur

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni aşağıdaki bağlantıyı kullanarak sanal olarak gezebilirsiniz.

TBMM Sanal Tur Gezisi

Engelsiz Meclis

İşitme Engelliler

Rehber Eşliğinde Gezi

Yasama ve Denetim Hizmetlerine İlişkin Tanıtım Videolarına aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.

Youtube Erişim Linki