Konu:2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesabı 5'inci Tur görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:33
Tarih:15/12/2018


2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesabı 5'inci Tur görüşmeleri münasebetiyle
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ

MHP GRUBU ADINA CEMAL ENGİNYURT (Ordu) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Ulaştırma Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı bütçeleri üzerinde söz almış bulunmaktayım Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına. Hepinizi saygılarımla selamlıyorum.

Öncelikli olarak, geçen günler içerisinde Ankara'da meydana gelen tren kazasında hayatını kaybeden 9 yurttaşımıza Cenab-ı Allah'tan rahmet diliyorum, mekânları cennet olsun; yaralılara acil şifalar temenni ediyorum. Sayın Bakan burada, bu tren kazası kazaya kurban gitmez inşallah; nedeni, niçini, sorumluları en kısa zamanda ortaya çıkarılır çünkü son zamanlarda ülkemizde maalesef sürekli, helikopter kazasından, tren kazasına farklı kazalar oluyor, bu da yüreklerimizi yakıyor. Dolayısıyla insanlarımız ihmalden veya yapılmayan işlerden dolayı hayatlarını kaybetmesin istiyoruz. Bunu özellikle, hassaten rica ediyorum, en kısa zamanda sorumlu veya sebep neyse ortaya konulsun.

Sayın bakanlarım, bu bütçede sizleri görmek biz milletvekilleri için gerçekten çok anlamlı. Zira sizler atanmış olduklarınız için sokakta vatandaş ne diyor, ne istiyor pek bilemiyorsunuz. Vatandaş milletvekiline soruyor, her şeyi milletvekilinden bekliyor, milletvekillerini arıyor gece gündüz, haklı olarak milletvekiline, seçim meydanlarında verdiğimiz sözleri -ki özellikle iktidar partisi milletvekillerine- ziyadesiyle soruyorlar. Siz seçmen derdinde olmadığınız için rahatsınız, Allah rahatlığınızı bozmasın ama hiç olmazsa bizim dediklerimizi de dikkate alın, arada bir TRT 3'e bakın, arada bir sosyal medyayı yakından takip edin. Bu vekiller ne iş yapıyor? Özellikle bu arkadaşlarımızı fazlasıyla dikkate alın çünkü 31 Martta en çok bunlara soracaklar, biz kenarından köşesinden bir şekilde kurtarırız, bizde sıkıntı olmaz.

Sayın Ulaştırma Bakanım, 1999-2000 yıllarında Ordu'da Mesudiye Topçam Barajı, Dereyolu diye bir yol ihale edildi, on sekiz yıldır ortada yapılan hiçbir şey yok desem yanlış olur ama yapılan yeterli bir şey yok. 2015 yılından bu tarafa "Ordu çevre yolu bitiriliyor." "Bitti bitiyor." "Yılbaşına açıyoruz." "İki ay sonra tamam." "Siyasetçi sözü değil, benim sözüm." diyenler var, o sözü verenler de burada yok, tatile gitmişler. Ama çevre yolumuz hâlâ açılmadı, Ordu trafiği çok kötü bir şekilde. CHP milletvekili de şahin gibi bakıyor ki ne diyecek de ben de Ordu'da gider konuşurum diye. Dolayısıyla şu Ordu çevre yolunu bir en önce bitirin, hayata geçirin. Bu CHP'lilere fırsat vermeyin, çok konuşuyor bunlar.

Ulubey-Gürgentepe-Gölköy-Mesudiye Yolu, hakikaten yazık, her seçim döneminde "Bitecek." deniliyor. Hele bir Numan abimiz vardı, "Söz, bu seçim dönemi bitmeden Başbakan Yardımcısı olarak bitireceğim." dedi, İstanbul'a kadar gitti -Allah selamet versin- bitmedi. Siz onu mahcup etmeyin, bu seçime kadar bu yolu bitirme gayreti içerisinde olalım, bitirelim çünkü olmuyor, yakışmıyor.

Fatsa-Çatalpınar-Kabataş-Aybastı Yolu kanayan yara, hiçbir adım atılmadı.

Tabii, burada şunu söyleyebilirsiniz: "Efendim, devletin imkânları, güçleri yeterli değil, sıkıntılar..." falan ama onu da pek dikkate almıyorum çünkü öyle bir Cumhurbaşkanımız var ki Ovit Tüneli'ni bitirdi, Marmaray'ı bitirdi, Avrasya'yı bitirdi, Yavuz Sultan Selim'i bitirdi, Osmangazi'yi bitirdi. Ordu'nun yollarını bitirmezseniz Sayın Cumhurbaşkanım size çok kızar. Onun için bir an önce Ordu yollarını dikkate alın diyoruz.

Fatsa-Korgan-Kumru, Korgan-Kumru-Niksar; on yedi yıldır "Benim sözüm namustur." diyen siyasetçiler var, "Bitireceğim, namus sözü verdim." dediler; lütfen, bu arkadaşlarımızın sözlerini yerlerde bırakmayalım. Buralar niçin önemli; örneğin Akkuş, Ünye, Niksar? İç Anadolu'yla bağlantısı olan bir Ordu ili, limanları da hayata geçirirseniz -ki Ordu'yu büyükşehir yaptıktan sonra, sağ olun, limanları da kapattınız- inşallah İç Anadolu'yla birleşen Ordu gerçekten kalkınmanın önündeki en önemli engeli aşmış olur, işsizlik ortadan kalkar, Ordu ekonomisi yeniden canlanır. Çünkü 750 bin nüfus Ordu'da var, 750 bin kişi de İstanbul'da yaşıyor; sebebi göç. Bu göçü engellemenin en önemli yolu Ordu'nun İç Anadolu'ya bağlantısını sağlamaktan geçiyor.

Yayla turizmine çok önem veriyoruz, bu iktidarın dile getirdiği en önemli konulardan birisi. Yine, Numan Bey'e ithafen söyleyeceğim, hakkını helal etsin, burada olsaydı yüzüne karşı da söylemiş olurdum: "Çambaşı ve Perşembe yayla yolu bizim için çok önemli, 5 önemli mega projemden biri." demişti ki gerçekten önemli. Çambaşı ve Perşembe yayla yolu yapılmış olsa Ordu'da turizm çok ciddi anlamda kalkınacak ve şehre büyük bir ekonomik katma değer yaratılacak. Bu yolun da bir an önce hayata geçirilmesini hassaten rica ediyorum.

Fatsa Yalıköy'de bir limanımız var. Burası biraz daha limana dönüştürülürse -orada balıkçılık Karadeniz'de en fazla yapılan bölgelerden birisi- büyük bir önem atfetmiş olursunuz, ekonomiye canlılık kazandırırsınız. Karadeniz'deki taşımacılık açısından Ordu önemli ama maalesef limanlar açısından Ordu az önce de söylediğim gibi büyük bir mahrumiyet yaşıyor, Ordu'da acilen bir limanın donanımlı bir şekilde hayata geçirilmesi Ordu ekonomisi için önem arz ediyor. Tabii, Sayın Ulaştırma Bakanımız bu konuda hassasiyetini gösterecektir. Çalışkan bir Ulaştırma Bakanı olarak, kendisi de bölgenin sorunlarını bilen bir Ulaştırma Bakanı olarak yardımcı olacaktır diye düşünüyorum.

Hatay Milletvekilimizin söylediği gibi Ordu'yu büyükşehir yaptınız, keşke yapmasaydınız. Yaptıktan sonra yollarımız daha da berbat. Belediye Başkanı "Para yok." diyor, yollara sahip çıkmıyor. Az önce Korgan Çiftlik Muhtarı diyor ki: "Benim yolum beş yıldır yapılmadı." Kumru Dereköy Muhtarı diyor ki: "1,5 kilometre yolum yapılmadı." Akkuş-Kumru arası yapılmadı, Akkuş-Seferli-Salman arası yapılmadı. Dolayısıyla Büyükşehrin Ordu'nun yollarını -9 bin kilometre, doğrudur, büyük bir yol ağına sahip Ordu vilayeti- yapamadığı söylenebilir ama yapılmaması Ordu için büyük bir eksik. Bu ulaşım ağının yeniden hayata geçirilip Ordu nüfusunun göçmesinin engellenmesi için sizden... Hatay Vekilimizin dediği gibi Hatay'a da özen gösterin, Ordu'ya da özen gösterin, bütün Türkiye'ye özen gösterin. Yolları yapılmayan her yere özen gösterin; Aksaray'a da Sivas'a da Konya'ya da her yere özen gösterin, Ordu'nun yolları değil sadece mesele. En çok övünülen şey nedir? Hep çıktığınızda anlattığınız yoldur. Allah razı olsun, yol yaptınız ama bizim yollar yapılmadı. Bunu görmek için çok basit yol, Metin Göndoğdu, Ergün Taşcı, Şenel Yediyıldız; birini çağırın buraya, konuşsun, "Yapıldı." diyorsa ben özür dileyeceğim. Yapılmadı, yapılmıyor da, zor da değil. Demin söylediğim gibi, Ovit Tüneli'ni yapan bir iktidar, Marmaray'ı yapan bir iktidar... Yavuz Sultan Selim, Osmangazi -her ne kadar Deli Dumrul gibi geçenden 5 akçe, geçmeyenden 5 akçe alsanız da- yapıldı, Allah razı olsun. Dolayısıyla, bu hizmetleri yapan bir iktidar Ordu'yu görmemezlikten gelmemeli diyorum.

Sayın Millî Eğitim Bakanına özellikle teşekkür etmek istiyorum, servis anneleriyle ilgili bir sıkıntıyı kendisiyle paylaşmıştım. Hassasiyet gösterdi ama servis annelerinin sorunu çözülmedi Sayın Bakanım. Bu, Danıştayda verilen bir mahkeme kararı sonrasında devam eden bir sorun olarak duruyor. Servis anneleri nedir? "Servis taşıyıcılarının yanında bulunan hostesleri 22 yaşını bitirmiş olup lise mezunlarından seçelim." demişsiniz, öyle bir karar alınmış. Sanki TÜBİTAK'a eğitimci, araştırmacı alacaksınız. Altı üstü bir minibüste on metre, çocuğu okula götürüp getirecek. Bunu anne yaparsa -adı üstünde "servis annesi" ne kadar güzel değil mi- eşiyle beraber bu işi yaptığı için hem ekonomik maliyeti düşmüş oluyor hem de çocuk daha güvenli bir elde okula gidip geliyor. Lütfen, servis annelerinin sesini duyalım. Servisçiler büyük bir maliyet sıkıntısıyla karşı karşıyalar. 3,4 liradan mazot varken ihale almışlar, mazot 6,4 lira olmuş, dolayısıyla maliyetler iki katına çıkmış, artık geçinemez hâldeler, servis yapamaz hâldeler. Bu servis annelerine acilen bir çözüm bulunmasını hassaten rica ediyorum.

Üniversitelerle ilgili olarak da... Ordu büyükşehir oldu. Adı Ordu Üniversitesi, lakin ısrarla, Ordu'nun merkezi olan, benim de ilçem olan Altınordu'da fakülteler açılmaya...

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Sayın Enginyurt buyurun.

CEMAL ENGİNYURT (Devamla) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.

Fakülteleri sanki yerleşke olarak Altınordu'da bulundurmak gibi bir ihtiyaç arz etmiş olsa gerek ki hep Altınordu'ya... Olmaz, Ordu'nun ilçelerine de fakültelerin dağıtılması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle, Çamaş, Çatalpınar, Korgan, Kumru gibi yakın ilçelerimizde üniversitelerimiz fakültelerini açarlarsa buralarda da istihdam alanları yaratılmış olur, ekonomik zenginlik sağlanmış olur. Bunu acilen yapmalıyız, ilçelerin buna ihtiyacı var. Çünkü bu ilçelerdeki memurlarımız bile -özellikle Millî Eğitimdeki memurlarımız- hep Fatsa, Ünye ilçelerine gidiş geliş yapıyorlar. Akşam ilçede kalmadıkları için şehre bir ekonomik katkıları olmuyor, bunların da bir ekonomik katkı sağlaması için buralara fakülte kurulmasını da hassaten rica ediyorum.

Bütçemizin hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Allah'tan niyaz ediyorum.

Evet oyu vereceğim demek için erken ama "evet" vereceğimi de söylüyor, saygılarımı sunuyorum. (MHP ve AK PARTİ sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkürler Sayın Enginyurt.