Turkiye Buyuk Millet Meclisi

Türkiye Büyük Millet Meclisi
Genel Kurul Tutanağı
27. Dönem 3. Yasama Yılı
72. Birleşim 24 Mart 2020 Salı

Ulaşmak İstediğiniz sayfa aralığını giriniz.
Font Küçült | Normal | Font Büyüt
Başa Dön | Önceki Sayfa Sonraki Sayfa | Son Sayfa
Tutanak toplam 95 sayfadır. Sorgulanan Sayfaların Yazıcı Versiyonu
de mümkün olduğunca bir yıla yayılması durumunda çok daha başarılı olunacağı, dolayısıyla sağlık hizmetlerinin kapasitesinin yeterli olacağı söyleniyor. Bunu anlıyorum. Bununla ilgili olarak da bütün dünya bu şıkkı kabul ederek tedbirler uyguluyor yani dünyadaki sağlık kapasitesinin, ülkelerdeki sağlık kapasitesinin yetmesine göre virüsün bulaşmasını, yayılmasını sağlamaya çalışıyor en azından. Bu tamam, bizim ülkemiz de bunu yapmaya çalışıyor. Eleştireceğimiz taraflar vardır muhakkak ki ama şöyle bir durum var değerli arkadaşlar: Şimdi, Türkiye, işsizi çok fazla olan bir ülke; resmî rakamlara göre, TÜİK rakamlarına göre 5 milyona yakın işsizimiz var. Biliyoruz ki bu 8 milyon civarında bir rakam, en azından 8 milyon işsizimiz var. Borçlanmamız aşırı vaziyette, rezervlerimiz çok sıkıntılı, rezervlerimiz de çok düşük vaziyette. Biz ekonomik bir krizde yakalandık bu corona virüsüne. Yani Amerika'nın, İngiltere'nin, Almanya'nın biraz önce söylediğim tedbiri almasında bir anormallik yok. Onlar dışarıdan sisteme para akıtarak, para basarak, virüs nedeniyle zarar gören işletmeleri ve vatandaşlarını doğrudan gelirle destekleyerek ekonomik etkilerini, kültürel etkilerini, sosyal etkilerini izole etmeye çalışıyorlar. Önemli ölçüde de bunlarda başarılı olabilirler fakat biz, Türkiye olarak zaten bir ekonomik krizde yakalandığımız için sıkıntılarımız var. Bizim, sisteme para şırınga etmemiz, şırınga değil de burada tabii çok daha farklı, boca etmemiz mümkün değil çünkü Amerika'da, Almanya'da sisteme para boca ediliyor, bizim böyle yapmamız mümkün değil. O zaman da bizim, bu tedbirleri burada daha farklı bir şekilde ele almamız, düşünmemiz, tartışmamız lazım. Bizim para basmamız tabii ki belli bir yere kadar mümkün ama bunun ölçüsü ne olacak? Bizim dışarıdan borç almamız nereye kadar mümkün olacak? Nereye kadar vatandaşlarımıza bu imkânları sağlayabiliriz, nasıl sağlarız? Bu konuların Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından konuşulması, değerlendirilmesi lazım, bilmiyoruz. Eğer bu tedbirler alınmazsa Türkiye'de büyük bir sıkıntı olacak, ancak bu tedbirlerin alınması durumunda ve bunun üç ay ve daha sonrasına kalması, uzaması durumunda da Türkiye büyük bir sıkıntıyla karşı karşıya kalacak. "Beka sorunu" dediğimiz sorun burada ortaya çıkacak, bunu görmemiz lazım. Bunlar Türkiye'de doğru dürüst konuşulan konular değil maalesef, nedense konuşulmuyor ama konuşulması gereken yer burasıdır, Türkiye Büyük Millet Meclisidir, milletin meclisidir ancak bunlar konuşulmuyor. Bunları hep beraber konuşmamız lazım, tartışmamız lazım.

Değerli arkadaşlar, bu ikinci bölümde de çok önemli konular var. Mesela, son maddeydi, 20'nci maddeydi, KGF'yi, daha önce 35 öngörülmüşken 50'ye çıkardık. Şimdi sorarım ben: Neden 50'ye çıkardık? Kime soracağımı da bilmiyorum. Şimdi burada yürütme erkinin bir temsilcisi yok. Teklif veren arkadaşımız 35 olarak vermiş, şimdi de 50'ye çıkarıldı. Neden 50'ye çıkarıldı KGF? Yani esnafın desteklenmesiyle ilgili olarak Kredi Garanti Fonu, İşsizlik Sigortası Fonu'ndan alınacak parayla 50'ye çıkarılıyor. Neden çıkarılıyor? Yetecek mi, yetmeyecek mi, kimlere verilecek? Bunlarla ilgili hiçbir bilgimiz yok çünkü burada yürütme erkinin temsilcisi de yok. Böyle bir ortamda, bakın, ekonomik krize yakalandık ama siyasi bir krize de yakalandık. Şurada, şu milletin temsilcileri, milletin vekilleri yürütme erkiyle beraber durumu görüşemiyor, tartışamıyor. (CHP sıralarından alkışlar) Burada bir bakan yoksa bunları kime anlatacağız? Siyasi sorumluluğu yoksa -bakan da olsa siyasi sorumluluğu yok, seçilmiş değil- kime anlatacağız, kiminle tartışacağız? Bakın, kendi kendimize konuşuyoruz. Ancak bu, aynı zamanda siyasi bir krizdir, bu tarafını da görmemiz lazım. Gerçekten böyle.

Diğer bir konu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu var, bunda da önemli bir değişiklik yapılıyor.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Buyurun, toparlayın.

BÜLENT KUŞOĞLU (Devamla) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Geçen yıla kadar -üç senedir- işletmedeki işçi başına, çalışan başına 150 lira olarak uygulanan teşvik şimdi 75 lira olarak uygulanacak. Baktım, bu durum değişmiş. 75 lira çok yetersiz kalacak çünkü 150 lira yetersiz kaldı -ilgili maddede anlatırım- kapanan işletme sayısında fazlalık var. Böyle bir durumda -çalışan sayısında azalma var- 150 liralık tedbir yetmemiş, biz 75 liraya düşürüyoruz. Bunun yeterli olacağını düşünmemiz, ummamız mümkün değil.

Bunları konuşmadan, tartışmadan bu Meclisin görevini yapması mümkün değildir değerli arkadaşlarım.

Tabii burada bunu bir normal kanun gibi her yönüyle de görüşmüyoruz, komisyondan da geldi artık. Ayrıntılarına da burada girmemiz mümkün değil çünkü burada farklı bir görüşme düzeni var maalesef. Bu şekilde gerçekleri de ortaya çıkarmamız mümkün değil ama teklifin geri çekilerek komisyona gönderilip tekrar gündeme alınmasını öneriyorum.

Bu vesileyle hepinize saygılar sunuyorum, milletimize geçmiş olsun diyorum. (CHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Gruplar adına yapılan konuşmalar tamamlanmıştır.

Teklifin ikinci bölümü üzerinde şahsı adına ilk söz, Gaziantep Milletvekili Ali Muhittin Taşdoğan'a aittir.

32

 
Başa Dön | Önceki Sayfa Sonraki Sayfa | Son Sayfa

Sosyal Medya

Kurumsal Facebook Adresi Kurumsal Twitter Adresi RSS Aboneliği Gunluk Haber Aboneliği Genel Kurul Facebook Adresi Genel Kurul Twitter Adresi Web Yoneticisine Mesaj
Sosyal Ağlarda TBMM

Arama

TBMM'yi Ziyaret

TBMM Gezi ve Rehberlik

Rehber Eşliğinde Gezi

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin tanıtımı kapsamında ziyaretçilerin rehber eşliğinde gezdirilmesi, TBMM rehberlik online kayıt sistemine başvurunun ardından, Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Başkanlığı tarafından hazırlanan bir program dahilinde gerçekleştirilmektedir.

Detaylı Bilgi İçin

 

 

 

 

 

 

E-devlet Üzerinden Randevu

E-devlet Linki

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni ziyaret etmek için e-Devlet üzerinden randevu talebinde bulunabilirsiniz.

e-Devlet Linki

Halk Günü

Halk Günü

Milli İradenin kalbinin attığı yer olan Türkiye Büyük Millet Meclisi tüm vatandaşlarımızın ziyaretine açılmıştır. Her ayın ilk Cumartesi günü 11.00 - 15.00 saatleri arasında önceden herhangi bir randevu almaksızın saat başı gerçekleştirilen gezi programlarına katılabilmek için TBMM Dikmen Kapısına gelmeniz yeterli olacaktır.

Detaylı Bilgi İçin

 

 

Kurtuluş Savaşı Müzesi

Kurtuluş Savaşı Müzes

'Birinci Millî Mimarlık Dönemi Üslubu'nun Ankara'daki ilk örneklerinden olan I.TBMM Binası, 1920-1924 yılları arasında Kurucu Meclis olarak da görev yapan Gazi Meclis tarafından kullanılmıştır. Halen TBMM Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Başkanlığı uhdesinde Kurtuluş Savaşı Müzesi (I.TBMM Binası) olarak hizmet vermektedir.

Sanal Tur

Türkiye Büyük Millet Meclisi Sanal Tur

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni aşağıdaki bağlantıyı kullanarak sanal olarak gezebilirsiniz.

TBMM Sanal Tur Gezisi

Engelsiz Meclis

İşitme Engelliler

Rehber Eşliğinde Gezi

Yasama ve Denetim Hizmetlerine İlişkin Tanıtım Videolarına aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.

Youtube Erişim Linki